BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
Kontakt
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Benutzerliste

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Ergebnis 1 bis 7 von 7

You know you're albanian when ---- 40 Gründe!

Erstellt von Albanesi, 05.05.2005, 16:03 Uhr · 6 Antworten · 2.783 Aufrufe

You know you're albanian when ---- 40 Gründe!

You know you're albanian when.... 40 Gründe!

Die Albaner aus amerikanischer Sicht!

1.Es ist normal laut zu sprechen , damit zeiugt man deutlich das man ein Mann ist ! (Ja das stimmt , wenns Besuch zu Hause gibt , wird sehr viel laut gesprochen!)

2.Du kennst alle Namen deiner Vorfahren bis ins Mittelalter . (Ich besitze meinen Namen von meinen Grossvater und der Name meines Vaters meines Urgrossvaters! )

3.Der Adler ist dein Lieblingstier , du tätowierst es auf den Oberarm und darüber den Familiennamen in gotischer Schrift! (Mag schon sein , aber der Adler ist ein beliebtes Tier )

4.Es steht entweder ein schwarzer Mercedes oder ein BMW vor deiner Haustür. (Wir haben einen Mercedes)

5.Die Eltern erzählen Geschichten,wo sie von den Dorf Kilometer weit in der Stadt sogar im Winter zur Schule gingen und das sogar Barfuss

(Ja das tuen sie , es kann einen wirklich das Herz zerreissen und wie sie es nicht uns das nicht antuen , das sind wirklich Eltern!)

6. Der Akohol , Kräuter usw sind Arzneimittel im Haus für Krankheiten!

(Das stimmt ich hatte mal meinen Bein gebrochen und meine Mutter machte mir eine selbstgemacht Art Gips und nach einer Woche konnte ih wieder laufen)

7.Du trägst ein Armani- Shirt wenn du ins Fitnessstudio gehst oder trainierst. (Ich nicht!)

8.Du rauchst nur rote Malboro und saufst am leibsten Heineken.

(Das stimmt mit dem Zigaretten , ich persönlich rauche nicht , aber saufen sowieso nicht , in meiner ganzen Familie nicht , ist verboten)

9.Du landest im Knast am Hochzeitstag deines Bruders weil du mitten auf der Strasse mit deiner 9mm- Knarre vor Freude in die Luft schiesst.

(Ist mir mal passiert beim Besuch bei einen Hochzeitfeier einer meiner Cousin dessen Bruder ist wegen Drogenverkaufs in den Knast und sitzt immer noch dort)

10.Du behauptest dass jeder weisse Rapper albanischen Ursprungs ist.
    (Das tue ich nicht)

11.Du warst mal 7 Stunden am Stück in einem albanischen Chat. (Ich Chatte nicht so lang ).

12.Du eröffnest eine million teure Firma und wenn die nicht läuft zündest du sie an um die Versicherung einzukassieren.

(Ja manche Albaner und ihre krummen Geschäften , hab schon vieles gehört)

13.Mindestens einmal in deinem Leben hat dir ein BMW M3 gehört.

(Wenn du meinst? )

14.Du hast mindestens einen Cousin der wegen Mord im Knast sitzt. ( Noch schjlimmer sogar )

15.Wenn du einen Albaner triffst dessen Namen du nicht kennst, nennst du ihn einfach "ej Shqipe".

(Ich begrüsse ihn ohne seinen Namen zu nennen , aber zu mir sagen manche schomal Shqipe).

16.Alle Mitarbeiter deines Vaters kennen die Geschichte der Albaner und Albaniens.

(Das stimmt)

17.Du bist bereit eine "Nuse" (Braut) zu sein- im Alter von 16 Jahren.

(Das wahr mal , jetzt nicht mehr)

18.Du wurdest schon mit einem grossen Holz-Kochlöffel geschlagen. (Schon öfters bekam ich besonders von meiner Mutter und sogar meinen großen Schwestern mit dünnen Teigstockrollen und Radiokabeln schläge , wenn ich scheisse gebaut habe).

19.Du fängst mit 13 an zu rauchen. (Ja , ich aber rauche nicht)

20.Du wohnst in Gegenden wie New York, Toronto, New Jersey und Michigan (Ich wohne in Aachen , habe auch keine Verwandte in den Staaten).

21.Dein Grossvater trägt diesen, wie eine Eierschale aussehenden Hut. (Ja )

22.Du hast eine Lederjacke. (Trug mal , jetzt immer eher sportliches )

23.Du besitzt entweder ein Restaurant, Coney island, pizzeria, hotel,
    oder eine Baufirma. (Ich kenne viele Albaner in Aachen die eins besitzen , wir besitzen keins)

24.Du hast mindestens einen Onkel oder eine Tante die in der Bronx wohnt. (Nein)

25.Dein Vater versucht ständig die albanische Community in deiner Gegend zu vereinigen. (Nein , er interresiert sich überhaupt nicht für Politik und solchen Kramm).

26.Du fährst das teuerste Auto der ganzen Schule. (Ich besize kein Auto!)

27.Deine Nachbarn verstehen Sätze wie "ta qifsha nanen" and "rafte
    pika" (Ích sage nicht gerne dreckige Schimpfwörter aus meinen Mund , dafür bin ich zu gut erzogen)

28.Alle heissen Albanerinnen/Albaner sind in irgendeiner Weise Verwandt mit dir. (Ja , wehe einer tut mir was meinen Verwandten , er ist nicht mehr auf der Welt).

29.Deine Nachbarn können zwar kein albanisch sprechen, verstehen aber alles. (Die interresieren sich sehr dafür ).

30.Zu jeder Mahlzeit isst du ein grosses Stück Brot dazu. (Brot gehört imer dazu)

31.Du könntest in einer Blutrache umgebracht werden und wirst dann als Held bezeichnet. (Ich wäre wahrscheinlich Opfer einer Blutrache , aber ist wieder gut gegangen)

32.Als du in der 10. Klasse warst hast du mal einen albanischen Adler an die Schulwand gesprüht. (NEIN)

33.Dein Lieblings Eishockey Spieler ist Tie Domi, nur weil er Albaner ist. (Hockey interresiert mich nicht)

34.Du hast deine/n Zukünftige/n Frau/Mann bei AOL kennengelernt. (Auf keinen Fall)

35.Du und deine Kumpels & Cousins sind dafür bekannt, Clubs und Discos aufzumischen. (Ja)

36.Man hört dich schon 3 Blocks entfernt wie du Sinan Hoxha und Bujar Qamili Greatest Hits hörst. (Meine NAchbarn halten es nicht mehr aus weil ich fast jeden Tag laute Musik aufdrehe)

37.Ihr habt mehr Alkohol in eurem Haus als das der Club um die Ecke. (Nein)

38.Deine Mom schimpft mit dir auf albanisch vor deinen ganzen amerikanischen Freunden/Freundinnen. (Ja echt peinlich )

39.Du lädst 1000 Leute zu deiner Hochzeit ein, kennst aber nur etwa 300 davon. (Ach ne )

40.Mindestens einer deiner Onkel hat schon für die UCK gekämpft. (viel mehr als das).

You know you're kosovo-albanian when.... 40 Gründe!

Die Kosovo-Albaner aus meiner Sicht!

1.Es ist normal laut zu sprechen , damit zeiugt man deutlich das man ein Mann ist!

2.Du kennst alle Namen deiner Vorfahren bis ins Mittelalter .

3.Der Adler ist dein Lieblingstier , du tätowierst es auf den Oberarm und darüber den Familiennamen in gotischer Schrift!

4.Es steht entweder ein Eselskarren oder Pferdekutsche vor deiner Tür.

5.Die Eltern erzählen Märchen wie die Serben in euer Land eingedrungen sind, die du alle glaubst.

6. Der Akohol , Kräuter usw sind Arzneimittel im Haus für Krankheiten!

7.Du trägst ein Nike Shirt und hast die Hosenbeine in den weissen Socken wenn du in die Schule gehst .

8.Du rauchst nur rote Malboro und saufst am liebsten Mineralwasser.

9.Du landest im Knast weil du deine Freundin abstichst.

10.Du behauptest dass jeder weisse Rapper albanischen Ursprungs ist.

11.Du warst mal 12 Stunden am Stück in einem albanischen Chat. .

12.Du behauptest das Kosovo und Metohien, albanisches Land ist.

13.Mindestens einmal in deinem Leben hast du den Stall ausgemistet.

14.Du hast mindestens einen Cousin der wegen Mord im Knast sitzt.

15.Wenn du einen Albaner triffst dessen Namen du nicht kennst, nennst du ihn einfach "ej Shqipe".

16.Du behauptest das Milos Obilic, Millosh Kopilliq heist.

17.Du bist bereit eine "Nuse" (Braut) zu sein- im Alter von 16 Jahren.

18.Du wurdest schon mit einem grossen Holz-Kochlöffel geschlagen.

19.Du fängst mit 13 an zu kiffen.

20.Du wohnst in einem Vorstadt-Ghetto.

21.Dein Vater trägt diesen, wie eine Eierschale aussehenden Hut.

22.Du hast eine Lederjacke und lackierte Schuhe

23.Du spielst gerne mit serbischen Wörten und "albanisierst" sie.

24.Du hast mindestens einen Onkel oder eine Tante die in der Bronx wohnt.

25.Dein Vater ist ein anständiger Mann und verkloppt dich jeden Tag.

26.Du fährst das verostetste Auto der ganzen Schule.

27.Deine Nachbarn verstehen Sätze wie "ta qifsha nanen" and "rafte pika"

28.Alle heissen Albanerinnen/Albaner sind in irgendeiner Weise Verwandt mit dir.

29.Deine Nachbarn können zwar kein albanisch sprechen, verstehen aber alles.

30.Zu jeder Mahlzeit isst du ein grosses Stück Brot dazu.

31.Deine Eltern werden dir deine Ehefrau kaufen.

32.Als du in der 10. Klasse warst hast du mal einen einen Lehrer abgestochen.

33.Du bezeichnest das serbische Wort: Kosovo als Kosova

34.Du hast deine/n Zukünftige/n Frau/Mann durch einen Verwandten kennengelernt und sie musste dich heiraten.

35.Du und deine Kumpels & Cousins sind dafür bekannt, das sie sich nur in Gruppen gegen Andere trauen.

36.Man hört dich schon 3 Blocks entfernt wie du KOSOVA REPUBLJIK aus dem Fenster schreist.

37.Ihr habt mehr Ungziefer in eurem Haus als die Tierhandlung um die Ecke.

38.Deine Mom schimpft mit dir auf albanisch vor deinen ganzen albanischen Freunden/Freundinnen.

39.Du lädst 1000 Leute zu deiner Hochzeit ein, kennst aber nur etwa 300 davon.

40.Mindestens 10 deiner Onkel haben schon für die UCK gekämpft.

You know you're a serb when...

Your mom uses lard instead of Crisco to fry eggs.

Your family owns a coffee grinder..and a nut grinder

You have 17 consonants and 2 vowels in your last name

Duck tape is your father's only tool next to using a kitchen knife as a screwdriver.

Baba chased you around the house with Kamilica to drink and Vicks toshove up your nose when you had a cold.

Your 15 year old sister can out-drink any Amerikanac

You get a C in history, but can recite every Serbian king, in order, from Czar Dusan

At your wedding you know only about a third of the people there.

All weddings have the same cuisine "supa, sarma, Pecenje".

A Serb girl tries to look 23 but she's actually 15.

At least one of your friends name is "Dragan".

You don't actually attend University, just hang out there and play "tablic".

Your father expects you to study or "hit da books" every waking hour that he's home, and he expects nothing less than an "A".

A cold shiver runs down your spine when your mom threatens by using the word "tata" in a sentence.

Your Deda cuts the grass with knee high black socks and slippers.

You work out six days a week, but somehow you dad whoops your ass in like five seconds after he comes home from a thirteen hour day from the bakery / factory / food business.

You own a leather jacket.

You have three pairs of black shoes.

You drive a nicer car than your parents.

There is a 120-gallon barrel of wine and Cabbage in your garage.

You hear birds chirping and see the sun rise every time you come home from the bar.

Your mother still makes your bed.

Every car your family owns has chrome wheels.

Your dad carries around enough money to buy a car.

You wear a DKNY t-shirt when you work out.

You have all brand new appliances in your kitchen but your mom cooks in the basement with the stove from your old house.

You are prohibited from speaking English in you own home.

Your parents can't pronounce "Thursday".

Your mum makes her own bread and slices it with a BIG kitchen knife to a thickness of 2 inches per slice.

You have the biggest sandwiches at school, always consisting of "prsut or salami".

Your dad wears dress socks with tennis shoes.

Your parents have gone on vacation ONCE and it was to Yugo.

Your walls are crowded with icons of saints

Your church has a fully loaded bar

If you are a girl and not married by the age of 20 you are an old maid

Your mother insists that you must eat something with "kasika" at least several times a week

You base your whole life on the fortune in your coffee cup

You eat canned peppers and ajvar with every meal

You have a Kosovka Devojka goblen hanging on your wall

You have a pair of wool slippers that your baba knit

There's a slab of fat in your fridge called "slanina"

Rakija is used to cure all illnesses, celebrate all occasions and as a massage lotion

You celebrate Christmas and Easter and New Year two weeks after everyone else

The head of a pig with an apple in its mouth is looked upon as a delicacy

You had/have a pet named Mishko.

You're an adult and still recieve Easter chocolate

You are told that you'll grow a tail if you drink coffee at a young age

Everyone is sure that you're Italian or Greek

Your parents still prefer to buy cassettes instead of CDs.

You are 6'5" 250# and your parents think you are too skinny.

Your mom gloats about how good Serbian food is but serves Turkish coffee for all her friends

Your friends' parents talk to you like they're YOUR PARENTS too.

Your parents order "Pepsi, no ice"

Your mom can bake a cake without sugar, chocolate, flour and oil, and she calls it "the embargo cake"

You refer to John Travolta as "Jontra"

Reunions are not complete without dissension and the airing of grievances.

You are adored the first 10 years of your life, then treated like a complete idiot until you get married.

http://www.vwl.uni-mannheim.de/buchh.../bulgarian.htm

You know you are Bulgarian when...

Your mom uses lard instead of Crisco to fry eggs...and tells you it's good for you.

Duck tape is your father's only tool next to using a kitchen knife as a screwdriver.

Your 15 year old sister can out-drink any American.

At your wedding you know only about a third of the guests.

At least one of your friends' nickname is "Sasho".

Your father calls you a dummy for not knowing how to do something he can't do either.

You drive a better car than your parents.

There is a 120-gallon barrel of wine and cabbage in your garage.

There is more alcohol in your liquor cabinet than at the local bar.

You are 18 years old but your parents still call you by your sibling's or pet's name.

You can hear your dad snoring from across the street.

Your dad's sneeze scares you.

Your dad carries around enough money to buy a car.

Both your parents had to walk to school barefoot in the snow, 5 km uphill- both ways - and over rocks and they make sure to remind you every time you get in your car.

There is at least one relative that your family refuses to talk to.

Being someone's best man really has no meaning.

When you make jokes based on your own tragedy.

Your church has a fully loaded bar.

You don't want to have or do any business with Bulgarians.

Your parents have a shot of rakiya for breakfast.

You started to drink at the age of 12.

It takes over 8 years to finish college.

You have a Bulgarian cross, flag, or icon, hanging from your rear view mirror.

If you're a girl and not married by the age of 20 you are an old maid.

You base your whole life on the fortune in your coffee cup.

You live with your mom and dad until you are married.

Your mom tells you not to sit on cement or your ovaries will freeze.

There is a slab of fat in your fridge called 'slanina.'

When your grandmother (baba) will not accept the fact that you're not hungry.

You go to a restaurant and you bring your own drinks.

When your grandma insists that farting is healthy.

All of your elderly acquaintances are scared of drafts.

When you can hear your parents talking and you are across the street.

When you're a girl, and you dye your hair no other color than burgundy.

Everyone is sure you're Greek or Italian.

No one has ever pronounced your name right, and every kid on the block has a different nickname for it.

When you can always smell garlic on your parents breath and they insist that is kills bacteria.

When your mother yells at you for taking a shower each and every morning with her sarcasm "Did you plow the fields today?"

When no matter how old you are, your parents never say you're right.

When you're 6'5 and 150 kg and your parents still think you are too skinny.

When you're hungry, and then you go and buy a pack of smokes.

When your grandmother (baba) would rather walk 5 miles to the grocery store instead of pay a quarter to take the bus.

When your father is talking to you and every other word he calls you is dummy (budala).

You have a shot of rakiya followed by black coffee (4erno kafe) and a pack of Marlboro for breakfast.

You sport the latest Nike and Adidas outfits but have never exercised in your life.

You always have the latest mobile phone on the market.

You can spend 3 hrs in a Cafe drinking the same cup of coffee.

Calling someone for a chat at 1 am on a weeknight is normal.

When your parents call relatives in Bulgaria and they have to shout to be heard.

As soon as you tell a neighbor you're Bulgarian they usually scream STOICKOV with a weird accent.

When you're married with kids and your mother still insists on cooking for you.

When you step on poop and your mom tells you that it's a sign of luck or money.

You know you're Bulgarian when you're 25, live on your own, and still sneak up the stairs when you get home at six in the morning.

Your parents insist that piling blankets on you body is the way to cure your 102 degree fever.

When you started going to clubs when you were 14.

When you are never certain whether stay abroad or return to Bulgaria.

When people still think that you are from Bolivia no matter how many times you say you're from Bulgaria.

When your parents' friends have no shame in telling you you've gained weight.

You know you're Bulgarian when all you have to do is sniffle and your parents say "uh-huh" and start yelling at you for getting sick.

You are adored the first 10 years of your life, then treated like a complete idiot until you get married.

You move next door to a family member to be closer but then end up not talking to each other because of something stupid you said when you were drunk.

YOU KNOW YOU'RE BULGARIAN WHEN YOU HAVE RUN AWAY FROM BULGARIA AND STILL SAY IT'S THE BEST PLACE TO LIVE.......

You know you're Romanian when...

You grew up on liver sandwiches.... and thought that was normal.

You make your own noodles.

You had to share a room until you were 21.

Everything you eat is savored in garlic and onions.

You try and reuse gift wrappers, gift boxes, and of course aluminum foil.

You are standing next to the two largest suitcases at the airport.

You arrive one or two hours late to a party - and think its normal.

All your children have nick names, which sound nowhere close to their real names.

You know someone with 20 kids

You talk for an hour at the front door when leaving someone's house.

You can fit 10 people into a Dacia.

Your parents never throw anything away and if you by some chance manage to get something to make it to the garbage can... it mysteriously appears back where it was again.

You have lace curtains.

You have lace tablecloths.

You have rugs covering every inch of your house.

You have or had rugs on your walls.

Your mom tells you you're too skinny even though your 30 pounds overweight.

You ever heard of 'stomach stew'.

Girls cant have boyfriends when they are 17 but they have to be married at 18.

You have curtains hanging across every doorway.

Your parents tell you not to care what your friends think but they won't let you do certain things because of what other 'frati' and 'surori' will think.

You know someone that married his girlfriend of 2 months.

Your mom is a doctor and force feeds you medicine for anything ranging from a headache, stomach ache to a stubbed toe.

Your house is full of Romanian medicine that is probably illegal here.

You and your friends have ever been kicked out of a restaurant or recreational park for being too loud or rowdy.

Your mom recycles plastic cups and paper plates, and sandwich bags by washing them.

You dont know how to use a dishwasher.

You have a vinyl tablecloth on your kitchen table.

You use grocery bags to hold garbage.

Your dad ever butchered a pig or lamb.

You keep leftover food in your fridge in as many numbers of bowls as possible.

Your kitchen shelf is full of jam jars, varieties of bowls and plastic utensils (Got free with some household items).

Going to the movies is a sin.

Your parents call you farm animals when you get them mad.

Your mom ever chased you with a rolling pin or a broom telling you to stop so that she could hit you.

Your dad ever told you to smack yourself over the mouth for being disrespectful.

You're twenty years old and your parents are trying to send you to Romoville to get you married cause your old.

Getting married at 18 is normal.

Getting married at 16 actually happens.

Your mom washes your clothing at 40.

A new tax being passed by the government is simply a cover up because the end of the world is really coming.

Asking if you can get a discount at a discount store on clearance items is normal and not embarrassing for your parents.

You don't use measuring cups when cooking.

You feel like you've gotten a good deal if you didn't pay tax.

You can only travel if there are 5 persons at least to see you off or receive you whether you are traveling by bus, train or plane.

You only make long distance calls after 11 p.m.

If you don't live at home, when your parents call, they ask if you've eaten, even if it's midnight.

When your parents meet strangers and talk for a few minutes, you discover you're talking to a distant cousin.

Your parents don't realize phone connections to foreign countries have improved in the last two decades, and still scream at the top of their lungs when making foreign calls.

You have bed sheets on your sofas so as to keep them away from getting dirty.

It's "normal" if your wedding has 600 people.

You dont know half the people at your wedding cuz your parents invited them.

You've seen the ground while inside the lavatory of a train.

You have mastered the art of bargaining in grocery shopping.

You walk out of the grocery store with no less then two packed shopping carts weekly.

You know you're Greek when...

You have a cousin called Jim.

You say "sick" every thirty seconds

There are no such things as a girl - there's only "chicks"

You wear or at least own a gold chunky bracelet.

Garlic is considered a main meal.

Olive oil is like a drug - you can't survive without it.

You don't know half your relatives.

You have a wedding at least twice a year.

An uncle's wife's third cousin relates you to a friend.

You or at least most of your uncles own a spit.

You wear sunglasses at night and consider it normal.

There is no five o'clock shadow - it's a five o'clock beard.

You consider soccer the eighth wonder of the world.

Your cheeks receive their weekly work out every time you visit an aunt.

You have a shrine dedicated to Diego Maradona

Your last name ends with: s, opolous, os, as, or is

Your last name consists of the entire alphabet.

You have a relation called Maria, Mario or Michael, Con, George or Bill.

You tell your parents you're seeing someone and they start sending out wedding invitations.

You're home an hour late and you're already listed as a missing person.

You're Dad has those old Greek tapes in the car, and plays them on family drives. Especially in the vicinity of attractive members of the opposite sex.

You break a leg, and your grandmother thinks your life is over.

You tell your parents you're having a party. They buy out the whole supermarket.

It doesn't matter if people can't hear what you're talking about - you talk so much with your hands that people know what you're on about anyway.

You go to a wedding, and take a fancy to one of the guests. Later you discover that the guest is somehow related to you.

You go to a wedding, and are introduced to cousins that you never knew existed.

As far as you're concerned, there's only one sporting goods company - Adidas

You tell your mother you're not hungry and she thinks you have an eating disorder.

You can distinguish between kefalotiri and kefalograviera

You're an adult and are forced to be with your family at 12 midnight on New Year's eve

Upon meeting another Greek, one of your first questions is, "What church do you go to?"

Your grandmother / mother / aunt has a miracle cure for everything.

If you're a girl, your mother still tries to put those pony tail holders with the BIG plastic balls on the end on your hair.

If you're a guy, your mother still tries to make you wear that super frilly dress shirt with that huge bow tie, because it looked so cute when you were 7.

You can name any or all of the gods on Mount Olympus

Your mother or father still feels the need to tell you, "katse kala" in public

You have ever been hit with a pandofla

You can dance kalamatiano, tsiamiko, zebetiko without music

You go to church picnics pretending you're there for reasons other than to check up / gossip about other Greeks

You or a family member has been photographed with a donkey

You are familiar with the phrase, "Sto leo yia to kalo sou"

You have one or more of those porcelain figurines in your house

You have ever broken one of those porcelain figurines and your mother still hasn't forgiven you for it

Your parents make up the name of a street / store / TV show because they couldn't remember it or they couldn't pronounce it

You still get scared when you hear the name "Baboola"

Upon meeting another Greek you try to find out what village they're from

You or a family member wears their Sunday best to go to the laundromat or grocery shopping

You were spanked by your friend's parents because your parents gave them permission to

You go to a wedding or a baptism and complain about the food, but are the first one to ask for a "to go" plate

You know someone who always feels the need to point out how much something they bought costs

You have a bottle of OUZO in your house right now

You have ever been threatened to be eaten by the mavro / baboola / yero / pontiki when you were little

Someone in your family owns any type of restaurant

Your family inheritance includes olive trees

Your entire house is a needlepoint warehouse