BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
Kontakt
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Benutzerliste

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Seite 59 von 153 ErsteErste ... 94955565758596061626369109 ... LetzteLetzte
Ergebnis 581 bis 590 von 1528

"Alexander, der Slawe"

Erstellt von hippokrates, 20.10.2010, 20:56 Uhr · 1.527 Antworten · 63.321 Aufrufe

Zitat Zitat von Paokaras Beitrag anzeigen
    Encyclopaedia Britannica 2007 edition:

The people
    Ethnicity and language
    Macedonia has inherited a complex ethnic structure. The largest group, calling themselves Macedonians (about two-thirds of the population), are descendants of Slavic tribes that moved into the region between the 6th and 8th centuries AD. Their language is very closely related to Bulgarian and is written in the Cyrillic script.

In language, religion, and history, a case could be made for identifying Macedonian Slavs with Bulgarians and to a lesser extent with Serbs. Both have had their periods of influence in the region (especially Serbia after 1918); consequently, there are still communities of Serbs (especially in Kumanovo and Skopje) and Bulgarians

the people who form the majority of the inhabitants of the contemporary Macedonian republic are clearly not Greeks but Slavs. However, this ecclesiastical tradition, taken together with the long period during which the region was associated with the Greek-speaking Byzantine state, and above all the brief ascendancy of the Macedonian empire (c. 359–321 BC) continue to provide Greeks with a sense that Macedonia is Greek.

Kein Link, unganze Quellenangabe.

Weil ich normalerweise solche Quellen nachgehe, würde ich dich darum bitten

Zitat Zitat von Monkeydonian Beitrag anzeigen

Was ist jetzt mit der quelle über das protoslawische gebiet? ich finde nix darüber dass zypern protoslawisch war. also wo hast du es her? poste mal hier rein.

Zitat Zitat von Cyprus Beitrag anzeigen
    Was ist jetzt mit der quelle über das protoslawische gebiet? ich finde nix darüber dass zypern protoslawisch war. also wo hast du es her? poste mal hier rein.

Hattet ihr letztens schon bekommen, musst du wohl zwangsläufig die SuFu benutzen.

Encyclopaedia Britannica 2007 edition,du postet auch immer nur bilder vonden buechern also such selber ^^

Encyclopaedia Britannica 2007 edition,du postet auch immer nur bilder vonden buechern also such selber ^^

Das ist leider keine ganze Quellenangabe.

Bitte sei präziser. Danke

PS: Mach ma weiter, Big Boss Projektleiter und gurken Neidobjekt/Albtraum geht jetzt in Skopje hi five aufm Eis machen.

Bis dann Putsokephalo

Hattet ihr letztens schon bekommen, musst du wohl zwangsläufig die SuFu benutzen.
    auch hier finde ich nix dass zypern protoslawisch ist. zeig doch wo du es gepostet hast. warum muss man dich so oft um etwas fragen mensch.

E. G. Ravenstein in 1877 – No “Macedonians” but Bulgarians

E. G. Ravenstein

Journal of the Statistical Society of London, Vol. 40, No. 3 (Sep., 1877), pp.
    433-467

In 1877, one of the most eminent geographers and expert in population migrations, E. G. Ravenstein published in the “Journal of the Statistical Society of London” an account with statistics after years of researches in reference to the populations of Russia and European Turkey. Its quite interesting that Ravenstein’s analytical testimonies refer to Bulgarians and their western neighbours Serbs, Croats, Bosnians and Rascians but didnt found a single “Macedonian”, whike he verifies that Thessalonica and other Macedonian cities had a predominant Greek population. On the other hand its clear, major cities of modern FYROM such as Uskub, Monastir had a predominant Bulgarian population. The Lie of ‘pseudoMacedonism’ started a little later.

E. G. Ravenstein in 1877 – No “Macedonians” but Bulgarians

E. G. Ravenstein

Journal of the Statistical Society of London, Vol. 40, No. 3 (Sep., 1877), pp.
    433-467

In 1877, one of the most eminent geographers and expert in population migrations, E. G. Ravenstein published in the “Journal of the Statistical Society of London” an account with statistics after years of researches in reference to the populations of Russia and European Turkey. Its quite interesting that Ravenstein’s analytical testimonies refer to Bulgarians and their western neighbours Serbs, Croats, Bosnians and Rascians but didnt found a single “Macedonian”, whike he verifies that Thessalonica and other Macedonian cities had a predominant Greek population. On the other hand its clear, major cities of modern FYROM such as Uskub, Monastir had a predominant Bulgarian population. The Lie of ‘pseudoMacedonism’ started a little later.

Richtig, eine dominante griechisch-orthodoxe Bevölkerung, spricht ja nix dagegen, den griechisch orthodox ist auch der Bischof Bakuba aus Tansania

His Grace Bishop Jeronymos of Bukoba

(March 18, 1962, Uganda-Alive). Greek Orthodox Bishop of Bukoba, Tanzania, 1999-Current. Ordained Deacon, Greek Orthodox Church, July 1, 1995. Ordained Priest, Greek Orthodox Church, February 1, 1996. Vicar General of Kampala, Uganda, 1996-1997. Vicar General of Bukoba, Tanzania, 1997-1999. Bishop of Bukoba, Tanzania, Greek Orthodox Church, December 11, 1999-Current.

Richtig, eine dominante griechisch-orthodoxe Bevölkerung, spricht ja nix dagegen, den griechisch orthodox ist auch der Bischof Bakuba aus Tansania

ist mir neu das in tansania griechisch orthodox gibt, und das noch dominat in tansania?

Zitat Zitat von H3llas Beitrag anzeigen
    [/B]
    ist mir neu das in tansania griechisch orthodox gibt, und das noch dominat in tansania?
    Lass ihn da steht Griechische Population