Projekt juznoslavenske Zeljeznice

Die gemeinsame Güterzuggesellschaft "Kargo 10", die von Slowenien, Kroatien und Serbien gegründet wurde, kriegt wieder zuwachs. Nach dem Beitritt BiHs (FBiH und RS) folgen jetzt bald auch Montenegro, Mazedonien, und zu guter Letzt, Bulgarien.


_____________________

Projektu "Kargo 10" se priključile BiH i RS



Projektu osnivanja zajedničkog železničkog preduzeća Srbije, Slovenije i Hrvatske "Kargo 10" priključile su se Bosna i Hercegovina (BiH) i Republika Srpska (RS), a pristupanje su najavile Crna Gora, Bugarska i Makedonija, rečeno je danas Tanjugu u Železnicama Srbije.

To preduzeće još nije formalno-pravno osnovano, iako funkcioniše od 4. oktobra 2010, kada je od Paraćina za Sežanu u Sloveniji krenuo prvi teretni voz sa drvenim briketima namenjenim italijanskom tržištu.

Cilj preduzeća je da smanji vreme transporta između Ljubljane i Istanbula, čime će biti povećana konkurentnost u odnosu na druge vidove transporta, ali i u odnosu na alternativni Koridor 4, preko Mađarske, Rumunije i Bugarske.

U Železnicama Srbije ističu da preduzeće "Kargo 10" treba da preusmeri značajan broj teretnih vozova na železnički Koridor 10, kao i prevoz robe sa drumskog Koridora 10 na železnički.

Svake nedelje prosečno saobraća po jedan voz na relaciji Paraćin-Sežana, a godišnjim ugovorom predviđen je prevoz 50.000 tona briketa i do sada je saobraćalo 40-tak vozova.

"Pored toga što formalno-pravno preduzeće još nije zaživelo, sve stručne službe železnica koje su uključene u taj projekat pripremaju i dogovaraju komercijalne i saobraćajne uslove kako bi ponuda na ovom transportnom pravcu bila najkonkurentnija i u odnosu na druge vidove saobraćaja", izjavio je direktor Medija centra Železnica Srbije Nenad Stanisavljević.

Direktor Stanisavljević je kazao da se i dalje po komercijalnoj ponudi "Karga 10" prevoze drveni briketi za italijansko tržište, koji su ranije prevoženi drumom.

Puni efekti "Karga 10" se očekuju, prema Stanisavljeviću, tek po formalnom osnivanju preduzeća kada će se organizovanije pristupiti tržištu.

U skladu sa svojim obavezama prema zakonodavstvu Evropske unije (EU) slovenačke železnice su imale primedbe na dosadašnje pravne forme osnivačkih akata "Karga 10", pre svega odnosi na antimonopolske propise.

"Ovih dana slovenačke železnice trebalo bi da usaglase predloge pravnih dokumenata neophodnih za osnivanje tog preduzeća i dostave ih drugim železničkim upravama na usaglašavanje i usvajanje", rekao je Stanisavljević.

Uporedo sa osnivačkim pravnim poslovima, stručne i tehničke komisije železničkih uprava Slovenije, Hrvatske, BiH, RS i Srbije usaglašavaju stavove i principe budućeg rada, kako bi ponuda "Karga 10" bila što bolja, a cene niže.

Zajednička kompanija će obezbediti klijentima maksimalno skraćivanje svih formalnosti u prevozu robe - graničnih i carinskih formalnosti, kraće zadržavanje teretnih vozova na granicama, a omogućiće, takođe, da se sve administrativne formalnosti, bilo da je reč o izvozu, uvozu ili tranzitu, obavljaju na jednom mestu.

U srpskim železnicama dodaju da će zajedničko preduzeće biti značajan železnički prevoznik u ovom delu Evrope, i da će imati veće tranzitne prihode od postojećih.