Hrvatski dijelovi za Zastavu do kraja godine

Hrvatski automobilski klaster (HAMK) pokrenuo je i pregovore o uspostavljanju suradnje s Fordom, Volkswagen grupom, GM/Opelom i Volvom.

ZAGREB - Članice Hrvatskog automobilskog klastera (HAMK) nalaze se pred početkom potpisivanja ugovora sa Zastava Autom iz Kragujevca, a do kraja godine izgledno je potpisivanje prvih ugovora s tim proizvođačem automobila. Istaknuo je to na konferenciji za novinare u srijedu direktor Nacionalnog centra za klastere pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca Vladimir Kovačević.
Osim toga, napomenuo je Kovačević, pokrenuti su i pregovori o uspostavljanju suradnje s Fordom, Volkswagen grupom, GM/Opelom i Volvom.
»U projektu sa Zastava Autom sljedećih tjedana započinje proizvodnja i montaža prvih modela Zastave 10, a do kraja ove godine u proizvodnji toga automobila naći će se i između 10 i 12 članova HAMK-a«, kaže Kovačević.
Dodaje kako je važno da što više hrvatskih tvrtki uđe u posao sa Zastavom jer će to donijeti dobru referencu za poslove s drugim proizvođačima.
Kovačević kaže i kako su u tijeku razgovori s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) te poslovnim bankama o osiguranju izvoznog posla u Zastavu od komercijalnih rizika.
»U sklopu formiranja incijative HAMK-a kontakt je uspostavljen s predstavnicima 52 tvrtke ili institucije te je potpisano 35 pisama namjere s ciljem stvaranja klastera, a ugovor o trajnom konzorciju potpisale su 24 članice-osnivači klastera«, podsjetio je Kovačević.
Klaster inicijativa HAMK započeta je lani u prosincu pod operativnim vodstvom HUP Centra za klastere, potporu Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, Zagrebačke županije te Europske komisije kroz projekt PRO Inno Europe.
Ukupann prihod članica HAMK-a lani je iznosio 520 milijuna kuna, a članice klastera zapošljavaju oko 2000 radnika. Uz proizvodne tvrtke, članice klastera su i znanstveno-istraživačke i razvojne institucije.
HAMK već djeluje u proizvodnji automobilskih dijelova i sklopova iz metala, plastike, gume i stakla te elektrotehničkih proizvoda na domaćem i tržištima Njemačke, Austrije, Italije i Francuske.
Neki od kupaca su zvučna imena poput BMW-a, Bentleya, Ferraria, Mercedesa, Renaulta, Peugeota i Volkswagena.
Manji dio poduzeća HAMK-a, koja nisu certificirana, započela su s uvođenjem ISO 9001:2000 i ISO/TS 16949, nužnim standardima u automobilskoj industriji, a koje bi trebali dobiti do svibnja sljedeće godine.
Danijel Zadjelović, generalni direktor Lipik glasa, istaknuo je kako je ta tvrtka ušla u klaster kako bi se što bolje povezala i dobila bolji pristup informacijama u toj branši, čime se mogu smanjiti troškovi i proizvodnje i prodaje. Istaknuo je kako Lipik glas radi, primjerice, za Bentley i Ferrari, a njihova iskustva i informacije mogu pomoći onima u klasteru koji, na primjer, rade za BMW.



http://www.vjesnik.hr/html/2007/06/2....asp?r=gos&c=1