Predstavnici Vlade Srbije i italijanskog Fijata potpisali su danas aneks ugovora o ulaganju u zajedničko preduzeće za proizvodnju automobila u Kragujevcu, kojim Zastava postaje deo te italijanske kompanije.

Aneks su potpisali potpredsednik Vlade i ministar ekonomije Mladan Dinkić i potpredsednik Grupe „Fijat” Alfredo Altavila i generalni direktor zajedničke kompanije Fijat automobili Srbija Đovani de Filipis.

Dinkić je posle potpisivanja ugovora rekao da je Fijat dao nalog za uplatu 98 miliona evra osnivačkog kapitala zajedničkog preduzeća i da se očekuje se da će novac na računu biti 29. decembra. Dodao je da su ranije uplaćena dva miliona evra. On je naveo da će po uplati država preneti imovinu Zastave u zajedničko preduzeće.

Aneks ugovora, kazao je Dinkić, podrazumeva investicije od 700 miliona evra u novu opremu i modernizaciju fabrike kapaciteta 200.000 vozila godišnje, i proizvodnju dva nova modela automobila u Kragujevcu, koja će, kako je rekao, biti lansirana u drugoj polovini 2011. godine.

Altavila je kazao da će Fijat drugi deo osnivačkog kapitala od 100 miliona evra za zajedničko preduzeće uplatiti 2010. godine.


Stevanović: Kragujevac postaje srpski Detroit

Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović izjavio je danas da Kragujevac postaje srpski Detroit i da mnogi u Srbiji još nisu ni svesni šta sve znači i donosi zajednički projekat države i „Fijata”.

Stevanović je, posle potpisivanja aneksa ugovora sa „Fijatom”, Tanjugu rekao da je reč o projektu koji će doneti, ne samo ogromne prihode, već i promene u čitavoj Srbiji, a naročito u Kragujevcu i u Šumadiji.

„Ovo je nešto što je mnogo veće od onoga najvećeg što smo očekivali i to će i zaista tako i da bude. Ovo je jedan san koji smo svi sanjali da se u Kragujevcu, u Srbiji proizvodi jedan ekstra model automobila za čitavo svetsko tržište, model koji će biti veoma atraktivan”, ocenio je Stevanović.

Istakavši da se mnogima u Srbiji taj projekat, možda, činio malo preteranim i pretencioznim, Stevanović je tim, kako je rekao,