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Turqia do të trajnojë pilotët e Policisë së Kosovës

Erstellt von Ciciripi, 23.04.2012, 16:28 Uhr · 91 Antworten · 3.411 Aufrufe

  1. #81
    ibo

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    Zitat Zitat von Toruko-jin Beitrag anzeigen
    Nun, ganz eindeutig kann man das nicht klären, weil nicht genug wissen über ihn erhalten blieb. Das ist auch nicht sehr wichtig, wichtig ist, dass er die alevitische Strömung, bei den Anfängen im 14 J.h. mittrug, deshalb wird er von den Aleviten geehrt. Das ist sowie die Frage, ob Celalettin Rumi Türke oder Iraner war. Aus verschiedenen Blickwinkeln war er Türke oder Iraner.

    Der Personenkult um Ali gefällt mir auch net so aber jedem das Seine. Sollen sie machen, was sie wollen.
    rumi war türke? heiliger strohsack.

  2. #82
    Avatar von Toruko-jin

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    Zitat Zitat von Katana Beitrag anzeigen
    Doch das ist eindeutig. Sufi vom Bektasi Orden und Aleviten sind zwei grundlegend verschiedene Paar Schuhe



    und Mevlana Celalleddin Rumi kommt ursprünglich aus dem heutigen Afghanistan. Sein Vater und er sind auf die Bitte Sultan Keykubads nach Konya zu seiner Zeit immigriert. Er selbst war farsisprechender Tacik.

    Mevlana war aber über Zuordnungen von Ethnizitäten weit erhaben und in erster Linie Mensch und Humanist mit einer unsterblichen Liebe zu ALLAH (c.c.).


    Allein schon wie er die Menschen zum Islam einlädt MasALLAH
    Eine Frage der Definition! Du schaust auf seine Ethnie, wenn du seine Schriften als maßstab nimmst, war er Perser, wenn du seine Vierzeiler nimmst (was er dort niederschrieb), war er Türke (kanıt olarak da Mevlana’nın 800 yıl önce yazdığı “Her ne kadar Farsça söylesem de, aslım Türk’tür benim” cümlesinin yer aldığı rubaiyi kanıt olarak sunuyor...)

    Und das ist auch so mit dem Bektasi Orden. Das sind zwei verschiedene Schuhe?


    Auszug aus Wikipedia:
    Die religiöse Praxis der Bektaschi weicht von der islamischen Orthodoxie ab. Das Gebet ist nicht an gewisse Tageszeiten gebunden, sondern konzentriert sich auf bestimmte Abendstunden, in denen die Arbeit ruht und die Gläubigen sich in kontemplativer Hingabe den Zeremonien des Cem geistig öffnen können. In diesem Ritus werden die Gläubigen – Frauen und Männer, Junge und Alte, Arme und Reiche – durch Gesang, Musik und die Rezitation von Hymnen und Heldensagen in Begleitung des Sazinstruments in eine mystische Stimmung des ‚Eins-Seins‘ (El ele ve el hakka) versetzt, in der alle unterschiedslos und gemeinsam ihre Hände dem Schöpfer (Hak-Tanri-Allah) entgegenstrecken.

    Der Semah-Tanz ist der rituelle Tanz der Aleviten und Bektaschiten, der innerhalb der Cem-Zeremonie stattfindet. Er ist der physisch-geistige Ausdruck der ewigen Wiederkehr aller Schöpfungen, denn im Semah-Tanz drehen sich Frauen und Männer (als Sinnbild der antagonistischen und sich dennoch bedingender Gegensätze) im Kreis und bilden symbolisch den Umlauf der Planenten um die Sonne nach.

    Ihr höchstes Fest begehen die Bektaschi alljährlich eine Woche lang am Berg Tomorr bei Berat in Albanien.
    Um die Lebenshaltung der Bektaschi zu beschreiben, wird folgende Anekdote erzählt: Der Kalif besuchte das Oberhaupt des Bektaschi-Ordens. Als er die üppigen Weinberge um das Konvent des Ordens erblickte, fragte er: „Mein lieber Freund, was macht ihr denn mit den vielen Weintrauben?“ „Ach“, antwortet der Derwisch, „wir essen gerne süße, reife Trauben.“ Der Kalif darauf: „Aber es ist doch unmöglich, so viele Weintrauben zu verspeisen.“ Der Derwisch daraufhin: „Das ist kein Problem. Was wir nicht essen können, das pressen wir und lagern es in Holzfässern. Und was dann geschieht, ist allein Allahs Wille.“ [2]
    So halten wir nochmal fest: Der Orden entstand Mitte des 13. J.h.s als noch keine Aleviten existierten. Wie können wir diese Ähnlichkeiten also deuten. Nun für mich sieht es so aus, als ob die Aleviten vieles vom Orden einfach übernommen haben. Immernoch zwei verschiede Schuhe?

  3. #83
    Avatar von Toruko-jin

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    Zitat Zitat von ibo Beitrag anzeigen
    rumi war türke? heiliger strohsack.
    Die Iraner werden mich killen!

  4. #84
    ibo

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    Zitat Zitat von Toruko-jin Beitrag anzeigen
    Die Iraner werden mich killen!
    eher die afghanen.

  5. #85
    Avatar von Toruko-jin

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    Zitat Zitat von ibo Beitrag anzeigen
    eher die afghanen.
    Ist ja das gleiche, na ja fast

  6. #86
    Avatar von Katana

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    @Toruko:

    G. YUNUS ALEVÎ DEĞİLDİR
    --Yunus böyle de, acaba Yunus çizgiden çıkmış bir insan mı?..
    --Hayır!..--İddialı olduğuna göre, yoksa alevî mi bu adamcağız?..
    --Alevî değil!.. Bilimsel olarak onu da söylemek bizim vazifemiz... Nerden isbat edebiliriz?.. Meselâ televizyonda çıkacak karşımıza alevî babaları, dedeleri; "Yunus alevî idi." diyecekler. "Ahmed Yesevî alevî idi" diyorlar. Tamam, o zaman Hazret-i Ali de alevî idi. Kendisi netice itibariyle ama, senin bildiğin alevî değil... Alevîlik Hazret-i Ali'yi sevmekse, biz de alevîyiz. Hepimiz seviyoruz ama, yaşantın nasıl?..
    Şimdi, şurda bir sözü var eski Yunus'un:
    Namaz kılmayana sen,
    Müselmandır demegil,
    Hergiz müselman olmaz,
    Bağrı dönmüştür taşa...

    Namaz kılmayana müslüman demiyor eski Yunus... Sinirli ya, asabî meşrebli adamcağız... Namaz kılmadı mı, siliyor defterden... Hani, kalb yıkanı defterden sildiği gibi, namaz kılmayanı da siliyor. Namaz kılmayanlar yandı... Yunus kovalayacak sopayla... (Hergiz müselman olmaz; bağrı dönmüştür taşa...) Hergiz, aslâ demek...
    Alevî kardeşlerimiz sahabenin arasında ayırım yaparlar; biz ayırım yapmayız.
    (Ashâbî ken nücûmi) "Benim ashabım yıldızlar gibidir." buyurmuş Peygamber Efendimiz... (bi eyyihim iktedeytüm ihtedeytüm.) "Hangisine sarılsanız, hak yola, cennete gidersiniz." buyurmuş. Biz ashaba dil uzatmıyoruz. "Ashaba dil uzatarak benim canımı sıkmayın! Ashabım konusunda ileri geri konuşup da, beni üzmeyin!" buyuruyor. Biz ashabın kendi aralarındaki meseleleri bahis konusu etmiyoruz.
    Ama onlarda tevellâ ve teberrâ var... Yâni, Hazret-i Ali Efendimiz'in dostlarını sevmek var, düşmanlarına düşman olmak var... Bir takım sahabeyi defterden silmek var, aleyhinde konuşmak var... Eski Yunus'ta bunlar yok...
    Bunları niçin anlatıyorum?.. Yunus'un gerçek çehresini herkes bilsin diye anlatıyorum. Onu da şurda, misaliyle işaretledim. Onu da okuyayım da delilli olsun:
    Işksız adem dünyada,
    Belli bilün yokdurur.
    Her biri bir nesneye,
    Sevgüsi var âşıkdur.
    Çalab'un dünyasında,
    Yüzbin türlü sevgü var.
    Kabul et kendözüne
    Gör kangısı lâyıktır.
    "Dünyada herkes bir şeyi sever. Binbir türlü sevgi var dünyada... Ama sen, bu sevgileri şöyle bir göz önüne getir. Bunların hangisi sana lâyıktır; seçme yap!" diyor.
    Yâni, "Rahman'ı mı sevmek lâzım, şeytanı mı sevmek lâzım?.. İmanı mı sevmek lâzım, şirki küfrü mü sevmek lâzım?.. Zulmü mü sevmek lâzım, adaleti mi sevmek lâzım?.. Herkes bir şey seviyor ama, sen kendine lâyık olanı seç!" diyor.
    Biri Rahmânir Rahîm,
    Biri şeytânir racîm.
    Anun yazuğımuz di,
    Sevgüye taallukdur.

    Dünyada Peygamberün,
    Başına geldi bu ışk.
    Tercemânı Cebrâil,
    Ma'şûkası Hàlik'dur.
    Yâni, "Bu sevgi dediğimiz şey Hazret-i Muhammed'in de başına geldi. Bu aşkın tercümanı Cebrâil AS'dır. Rasûlüllah'ın sevgilisi de Allah'tır." diyor.
    Şiirin beşinci dörtlüğünde:
    Ömer ü Osman Ali,
    Mustafâ yâranleri.
    Bu dördünün ulusı,
    Ebû Bekr-i Sıddîk'dur.
    Alevî der mi böyle?.. Demez. Tanıyoruz; dostlarımız var, tanıdıklarımız var... Bildiğimiz kimseler var... Hacı Bektaş'a gittik, gördük. Ebû Bekir, Ömer, Osman deyince; dişlerini gıcırdatırlar. "Adın ne?" diye sorsalar; "Ömer" dese kızarlar. Bak ne diyor:
    Ömer ü Osman Ali,
    Mustafâ yâranleri.
    Bu dördünün ulusı,
    Ebû Bekr-i Sıddîk'dur.
    Ebûbekir Sıddîk'ın en yüksek olduğunu düşünmek de, ehl-i sünnet akîdesidir. Biliyorsunuz, ehl-i sünnet akîdesine göre, sahabe-i kirâmın efdali Ebûbekir Sıddîk Efendimiz'dir. Hilâfet de, fazîlet sırasına göredir. Bizim kanaatimiz böyle... "Allah böyle takdir etmiş; demek ki, bunda bir sebep vardır." diye, biz böyle düşünüyoruz sünnî olarak...
    Ama alevî kardeşlerimiz, "En üstünü Ali idi. Ötekiler haksızlık etti, gasb etti. Hazret-i Ali Efendimiz, Peygamber Efendimiz'in cenâze işleriyle meşgulken, orda politik entrikalarla kendilerini seçtirdiler." demeye getiriyorlar.
    Yapmaz o insanlar!.. Diyelim ki, böyle haksızlık yaptı... Böyle insana Allah, Peygamber Efendimiz'in türbesinde yatmayı nasib etmez!.. Bu da benim özel delîlim...
    Peygamber Efendimiz'in yanına herkes yatmadı; kabir arkadaşı iki kişi var... Kim?.. İki kayınpederi... Orda da zerâfet var; ikisinin de kızını aldı ya Peygamber Efendimiz... Birisi Ebûbekir Sıddîk, Hazret-i Aişe Anamız'ın babası; ötekisi Ömerül Faruk, Hazret-i Hafsa Validemiz'in babası... Yâni kayınpeder oluyor, baba oluyor. Allah onlara nasib etmiş, Peygamber Efendimiz'in türbesinde durmayı...
    Efendimiz'in kabri şurda... Ebûbekir Sıddîk Efendimiz'in kabri arkasında... Ömerül Faruk Efendimiz'in kabri yanında... Eskiden diyorlardı ki, "Turna dizilişi gibi, birer metre geriye, birer metre sağa kaymış durumdadır." Öyle değil...
    Son yapılan kazılarda, türbenin duvarını yaparken; kıbleye arkamızı dönüp, türbeye doğru teveccüh ettiğimiz zaman, sağ tarafta kalan yan duvarın tamirini yaparken, tamir edenler iki tane ayak görmüşler. Hemen kapatmışlar ve çok üzülmüşler. "Eyvah! Acaba Rasûlüllah'ı mı rahatsız ettik?" diye... Sonradan tarih kitaplarını karıştırmışlar. Anlaşılmış ki, Hazret-i Ömer Efendimiz levent olduğu için, boylu poslu olduğu için sığmamış da, ayağı biraz uzamış oraya doğru... Hazret-i Ömer'in ayağı olduğu anlaşılmış.
    Şimdi, böyle bir kötülüğü yapmış olsalardı, Allah onlara Peygamber Efendimiz'in yanında, türbesinde, aynı odada bulunma şerefine erdirmezdi. Benim görüşüme göre... Nasib etmezdi, koğardı onları bilmem nereye... Ne olursa olurlardı. Orada defnedilmek nasib olmuş; bu çok önemli bir şey...
    Bir de Hazret-i Aişe Validemiz'in rüyası vardır. Hazret-i Aişe Validemiz bir rüya görmüş. Ebûbekir Efendimiz de rüya yorumlamayı seviyor. Biraz o hususta mahareti tanınmış. Babasına diyor ki:
    "--Babacığım, bir rüya gördüm. Gökten üç tane kamer, ay yere indi. Benim hücreme geldiler, toprağa daldılar. Acaba bunun yorumu ne?.."
    "--Kızım! Senin odana üç kişi defnedilecek. Bunlar yeryüzünün en hayırlı insanlarıdır." diyor.
    Peygamber Efendimiz vefat edince de kızına yanaşıyor, diyor ki:
    "--Kızım, hani sen bir zaman bir rüya görmüştün ya, işte senin üç kamerinden bir tanesi budur ve en hayırlısı budur." diyor.
    Peygamber Efendimiz oraya gömüldü. İkincisi kim?.. Ebûbekir Efendimiz... Üçüncüsü kim?.. Ömer Efendimiz...
    Evet, Ömer Efendimiz sinirli bir insandı, eli kırbaçlıydı. Çarşıya pazara çıkardı, belediye reisliği vardı. Esnafı kontrol ederdi. Kamçıyı kafasına indirirdi. Ama Allah için yapardı, adaletliydi. Sevmeyen olabilir, kızan olabilir ama Allah sevdi mi, başkasının hiç önemi yok...
    Peygamber Efendimiz'e de bazı konularda, "Yâ Rasûlallah, öyle yapmayalım!" demiş ve Hazret-i Ömer'in itiraz ettiği şekilde vahiy inmiş sonra... Samimiyetle kanaatini söyleyen insan... Doğruyu sevmek lâzım!..
    Bizim burda anlatmak istediğimiz bilimsel bir gerçektir, bir yanlışlığı düzeltmektir. Yunus Emre'lerin hiç birisi --Bursalısı zâten değildir de, birinci Yunus da öyle-- şeyhayna, yhani Ebûbekir ve Ömer Efendilerimize söven bir insan değildir. Tevellâcı ve teberrâcı değildir. Alevî değildir, sünnî akidesindedir. Çok net... Bu şiiri onun için buraya koydum. İki dörtlüğü daha var:
    Alem fahri Muhammed,
    Mi'râca ağduğunda,
    Çalab'dan dilediği,
    Ümmetine azıkdur.

    Yunus senin aybını,
    Gözlegil ayruğı ko,
    Kimesnenin aybına,
    Sen bakmagıl yazıkdur.
    Sonunda da ahlâkî bir şey söylüyor: "Ey Yunus!" diyor kendisine... "Senin ayıbını gözle sen! Kendi ayıbına bak, kendini düzeltmeğe çalış!.. Ayruğı ko; yâni başkasının ayıbını araştırmakla meşgul olma, bırak o işi!.. Kimsenin ayıbına bakma; günahtır." diyor.
    Yazık, günah demek... Eski Türkçe'de kelimeler bugünkü mânâsından farklı mânâlarda olabilir. Biz bugün yazık deyince, acıyoruz. "Yapma yazıktır, kediye eziyet etme!.. Kuşa eziyet etme, yazıktır!" diyoruz. Bunu acıma kelimesi olarak kullanıyoruz. "Yazık, vah vah, zavallı... Adamcağız ölmüş de, çocukları kalmış; yazık!" diyoruz. Burda acıma hissi olarak doğru da, eski Türkçe'de yazık, günah demek... Burda günah yok ki; adamcağız ölmüş zâten, yetimler kalmış. "Yazık, vah vah!.." diyoruz. Yazık yok orda... Yâni, kelimelerin farklı mânâsı var. "Sen başkasının ayıbına bakma; yazıkdur." dediği, "Günahtır, bakma, sen kendinle meşgul ol!" diyor.
    Yunus Emre bir kere akide olarak isbat etmiş oluyoruz, namazlı niyazlı bir insandı. Sonra sahabe-i kirama hürmet eden bir insandı. Ayet-i kerimeleri bilen bir insandı. Alevî kardeşlerimiz de bu çizgiye gelsinler, bunun başka çaresi yoktur; çünkü, hak budur. Yunus Alevi Deildir!
    Mevlana war ein Türke mit Migrationshintergrund

  7. #87
    Avatar von Toruko-jin

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    Zitat Zitat von Katana Beitrag anzeigen
    @Toruko:



    Mevlana war ein Türke mit Migrationshintergrund
    Die Iraner werden dich ebenfalls umbringen.

    Was Yunus Emre betrifft, habe ich auch etwas gepostet und dann umgeändert. Meine Stellung dazu ist klar. Denn die Frage lautete, wie die Aleviten toleranter seien als die Sunniten (in der Regel) und auf jeden Fall kann man sagen, dass das Alevitentum von Yunus Emre geprägt wurde, nicht nur von ihm, sondern vom Bektasi Orden.

  8. #88
    Kejo
    Zitat Zitat von Toruko-jin Beitrag anzeigen
    Die Iraner werden dich ebenfalls umbringen.

    Was Yunus Emre betrifft, habe ich auch etwas gepostet und dann umgeändert. Meine Stellung dazu ist klar. Denn die Frage lautete, wie die Aleviten toleranter seien als die Sunniten (in der Regel) und auf jeden Fall kann man sagen, dass das Alevitentum von Yunus Emre geprägt wurde, nicht nur von ihm, sondern vom Bektasi Orden.
    Hz. Ali war Sunnit und er hat ganz gewiss das Alevitentum geprägt. Katanas Schlussfolgerung trifft meine Meinung.

  9. #89
    Avatar von Toruko-jin

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    Zitat Zitat von Harput Beitrag anzeigen
    Hz. Ali war Sunnit und er hat ganz gewiss das Alevitentum geprägt. Katanas Schlussfolgerung trifft meine Meinung.
    Witzig, natürlich war er Sunnit, wenn man bedenkt, dass die Schia sich nach dem Tod von Imam Husain manifestierte (Schlacht von Kerbela, 680). Religionen bleiben in der Regel nicht statisch, sie sind dynamisch.

  10. #90
    Avatar von Katana

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    Zitat Zitat von Toruko-jin Beitrag anzeigen
    Die Iraner werden dich ebenfalls umbringen.

    Was Yunus Emre betrifft, habe ich auch etwas gepostet und dann umgeändert. Meine Stellung dazu ist klar. Denn die Frage lautete, wie die Aleviten toleranter seien als die Sunniten (in der Regel) und auf jeden Fall kann man sagen, dass das Alevitentum von Yunus Emre geprägt wurde, nicht nur von ihm, sondern vom Bektasi Orden.
    Hab ich auch gerade gesehen, du hast in deinem 82er Beitrag nochmal nacheditiert. Aber nichts anderes habe ich doch gesagt, wenn du dir nochmals meinen 72er Post auf der vorherigen Seite durchliest.

    Die Ali Anbeter haben sich vieles abgekupfert und nicht nur von den Sufi -speziell den Bektasi sondern auch von Christen und anderen Religionen. Der Sufismus ist viel älter als die Aliviten.

    Für die Ausarbeitung ihrer praktischen und theoretischen Lehren beziehen sich Klassiker des Sufismus auf einen „inneren Sinn“ (arabisch ‏بَاطِن‎ batin, DMG bāṭin) des Korans und insbesondere auf Verse, welche sich auf eine individuelle Beziehung oder Unmittelbarkeit zu Gott beziehen lassen, sowie auf Traditionen (arabisch ‏سُنَّة‎, Pl. ‏سُنَن‎ sunan, DMG sunan, ‚Brauch, gewohnte Handlungsweise, überlieferte Norm‘) und Vita von Mohammed, die in diesem Sinne als Vorbild gedeutet werden. Seit dem 10. Jahrhundert werden systematische Handbücher zum spirituellen Weg des Sufi ausgearbeitet, welche die Nähe zum orthodoxen Sunnitentum betonen. Für die systematische Ausformulierung von Theologie und Epistemologie wurden Philosophen und Theologen wie Ghazali, Suhrawardi und Ibn Arabi prägend.

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