BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
Kontakt
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Benutzerliste

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Seite 7 von 8 ErsteErste ... 345678 LetzteLetzte
Ergebnis 61 bis 70 von 79

Mazedonien eröffnet erstes "Robotics Institute" auf dem Balkan.

Erstellt von Zoran, 27.07.2012, 08:51 Uhr · 78 Antworten · 11.657 Aufrufe

Zitat Zitat von De_La_GreCo Beitrag anzeigen
    Haben die das etwa auch geklaut ?
    Wahrscheinlich ein fall Kleptomanie XD

Zitat Zitat von mk1krv1 Beitrag anzeigen
    Es heißt feile und nicht pfeile. Und von Satzzeichen hast du wohl auch noch nie was gehört..

Bekannterweise sollte man nicht selber wie ein Idiot aussehen wenn man andere als welche betitelt. Ich habe niemals den Intelligenzbolzen raushängen lassen. Dementsprechend ist es auch halb so wild, dass ich einen Rechtschreibfehler gemacht habe, im Gegensatz zu dir

Zitat Zitat von De_La_GreCo Beitrag anzeigen
    Bekannterweise sollte man nicht selber wie ein Idiot aussehen wenn man andere als welche betitelt. Ich habe niemals den Intelligenzbolzen raushängen lassen. Dementsprechend ist es auch halb so wild, dass ich einen Rechtschreibfehler gemacht habe, im Gegensatz zu dir
    Bekannterweise ja ,nur habe ich das Glück nicht ein Vollidiot wie gewisse andere Personen es sind ,zu sein. Und den Intelligenzbolzen habe ich ebenfalls nicht raushängen lassen ,sondern ich habe mich lediglich nur gerechtfertigt und versucht dir zu erklären ,was für Arten von Beiträge in gewissen Threads angemessen sind. Du warst hier derjenige der es nötig hatte unangemessene Videos zu posten. Du warst hier derjenige der es nötig hatte ,auf die Chance zu warten ,mich auszulachen ,weil ich einen Fehler gemacht habe. Dann hattest du es noch nötig mich auszubessern (und das ohne Erfolg ,da du auch paar Rechtschreibfehler und Satzbaufehler hattest). Geschweige von den Beschimpfungen ,die ich mir nicht gefallen lasse. Also brauchst dich auch nicht wundern ,wenn ich beginne dich zu beschimpfen. So ,ich bin jetzt mal weg und verschwende meine Zeit nicht weiterhin mit jemanden ,der nicht fähig ist zu disskutieren und zu argumentieren. Rechtschreibfehler hin oder her: Kannst ruhig nochmal deinen Senf dazu geben.

P.S: Ich glaube es ist wohl offensichtlich ,wer hier der Vollidiot war.

Gruevski: FAMU studies in Ohrid will grow into regional

JANUARY 28, 2014BY KRISTINAIN MACEDONIACOMMENTS

In Ohrid will begin postgraduate studies in film script, according to the program of the prestigious Academy of Film and Television Arts FAMU in Prague, which will be part of the University “Goce Delchev” Shtip.

Prime Minister Nikola Gruevski today stressed that postgraduate studies will be taught in English, and is expected to begin in late March or early April.
    - Diploma, which will be obtained after the completion of these studies, will have the same importance and will be recognized as a diploma issued by FAMU in Prague. It is one of the oldest and well-known Film Academy in the world. This year begins only this department, but next year is expected to cover the other parts of the film art. In a period of 5-6 years studies will be completed and is expected these studies to become regional, Gruevski said.
    FAMU was founded in 1947/1948 and is the fifth oldest film school in the world. Followed by the famous names in film and literature, as Milosh Forman, Milan Kundera, Jiri Mencl, Vaclav Havel, Lordan Zafranovich, Emir Kusturica.
    Macedonia is the first country that FAMU agrees on this kind of cooperation. The idea is from 2008, and it becomes reality with the recently signed memorandum of cooperation with MES for establishing mixed team. Among other eminent people will participate the present dean of the College of Prague, Pavel Jeh, the Macedonian director Ivo Trajkov who is professor at FAMU and ambassador of Macedonian Culture in the Czech Republic.

The Faculty of Civil Engineering got Laboratory unique in the region

Labels: Bildung

The Faculty of Civil Engineering in Skopje today got new laboratory for testing hot conductance of building materials or materials that are insulating and sound conducting.

This government has invested around € 300,000, and the laboratory is given to the Faculty of Civil Engineering in Skopje to use, which has already started the procedure for accreditation and we expect to complete by the end of the year.

The Prime Minister Nikola Gruevski and the Minister for Education and Science Spiro Ristovski, today visited the lab, talked to faculty staff and observed the working conditions.

- Except for the purposes for students and scientific research, this lab will be used for commercial purposes and will bring income for the faculty and the university, while allowing the private sector to perform various accreditations of their products and to check their products. Whether it is about a manufacturer or for a construction company that purchases building insulation materials and wants to incorporate in their facility and thus wants to check the hot conductance and sound conductance of the insulating material, the Prime Minister said.

As informed by the management of the university, there is no such laboratory in the region, except one certain older version in Bulgaria, but rather older, with less performance from this new lab which the government procured.

Lol. Mazedonen gegen "Makedonen".

Zitat Zitat von Zoran Beitrag anzeigen
    The Faculty of Civil Engineering got Laboratory unique in the region

Labels: Bildung

The Faculty of Civil Engineering in Skopje today got new laboratory for testing hot conductance of building materials or materials that are insulating and sound conducting.

This government has invested around € 300,000, and the laboratory is given to the Faculty of Civil Engineering in Skopje to use, which has already started the procedure for accreditation and we expect to complete by the end of the year.

The Prime Minister Nikola Gruevski and the Minister for Education and Science Spiro Ristovski, today visited the lab, talked to faculty staff and observed the working conditions.

- Except for the purposes for students and scientific research, this lab will be used for commercial purposes and will bring income for the faculty and the university, while allowing the private sector to perform various accreditations of their products and to check their products. Whether it is about a manufacturer or for a construction company that purchases building insulation materials and wants to incorporate in their facility and thus wants to check the hot conductance and sound conductance of the insulating material, the Prime Minister said.

As informed by the management of the university, there is no such laboratory in the region, except one certain older version in Bulgaria, but rather older, with less performance from this new lab which the government procured.
    Gruevski bewundert einen Computer Pentium 4. 100 % gecrackte Key drauf und einen Drucker. Toll

Ich glaub auf allen PC's, die auf dem Balkan sind, ist eine gecrakte Version drauf. :P

Macedonia’s Education Ministry to Link Vocational Schools and Companies

April 1, 2014, Tuesday @ 19:01 in Society » EDUCATION | Views: 41

Macedonia's Education Minister Spiro Ristovski during the visit to Ilinden high school. Photo: MIA.

The Education Ministry will connect vocational high schools and companies, in an attempt to provide apprenticeships for students at the companies and an easier access to the labor market.
    To that end, the Ministry has created an email address praksa@mon.gov.mk.
    “If companies are in need of apprentices, they can inform the Ministry by sending an email to this address. The Ministry, in cooperation with municipalities, is to sign cooperation memorandums with companies. This is a challenging process since comprehensive high school education was favored over vocational education over the past 20 years,” Education Minister Spiro Ristoski said.

Ristovski paid a visit today to the modular high school ‘Ilinden’ in the eponymous municipality. The school was opened last year.
    Ilinden school and the municipality have jointly undertaken an initiative to cooperate with several companies and have signed four cooperation memos with Johnson Controls, Johnson Matthey, Van Hool and MEPSO. Students are now apprentices at these companies.
    “I was impressed with what I saw at this school today. Other municipalities, mayors and schools should follow their steps. We will invest efforts so that schools are obligated to offer apprenticeships to students,” Ristovski said.

- See more at: Macedonia?s Education Ministry to Link Vocational Schools and Companies - Independent.mk

Seite 7 von 8 ErsteErste ... 345678 LetzteLetzte