BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
Kontakt
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Benutzerliste

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Seite 14 von 18 ErsteErste ... 4101112131415161718 LetzteLetzte
Ergebnis 131 bis 140 von 174

Bosnien: Land ohne Bevölkerungszahlen

Erstellt von Grobar, 09.09.2009, 13:04 Uhr · 173 Antworten · 6.405 Aufrufe

Absent
    Zitat Zitat von Sretenje Beitrag anzeigen
    Falsch! Ich war bis vor 9 Jahren noch überzeugter Titoist, Kommunist, Jugoslawe und habe nie RS gesagt. Immer nur Bosnien.
    Vor 9 Jahren hat dir deine Mama noch die Pelene gewechselt ^^

Emir
    Falsch! Ich war bis vor 9 Jahren noch überzeugter Titoist, Kommunist, Jugoslawe und habe nie RS gesagt. Immer nur Bosnien.
    Ergibt keinen Sinn .....

Zitat Zitat von Emir88 Beitrag anzeigen
    Ergibt keinen Sinn .....
    Natürlich ergibt das Sinn! Ich war also selbst noch 7 Jahre nach dem Zerfall unserer Heimat und Beginn des Krieges ein treuer und loyaler Jugoslawe...wären zum gleichen Zeitpunkt alle so drauf gewesen, wie ich damals, wäre es ganz gewiss nicht zu Kriegen und Trennungen gekommen. Du sagtest ja, dass es an Leuten "wie mir" gelegen ist!

"
    Tvrtko was the firstborn child of Vladislav of Kotroman and Jelena Šubić (Croatian), who were married at the Šubić's Klis Fortress (located in present day Croatia) during summer-long festivities open to the whole population. Tvrtko's father, Vladislav of Kotroman was the son of Bosnian ban Kotroman and the Serbian princess Elizabeth. Tvrtko's mother, countess Jelena Šubić was daughter of Croatian count Juraj II Šubić from the noble Šubić family, and his wife. Tvrtko was a scion of the two most prominent families. Tvrtko was the first cousin of Elizabeth of Kotroman, the daughter of Vladislav's brother, ban Stephen II Kotromanić, and his third wife the Polish princess Elizabeth of Kuyavia.
    In the times when the plague was devastating the region, Tvrtko's mother Jelena Šubić was in charge of the household, which, among others, included her own family, including her ailing husband Vladislav, and the family of her ailing in-laws of Stephen II Kotromanić. Jelena brought up her own children, Tvrtko, his younger brother Stjepan Vuk Kotromanić, and his sister Katarina Kotromanić, together with her niece and adopted daughter Elizabeta Kotromanić.
    In 1350, Elizabeta Kotromanić was hand-picked to become, in 1353, the second wife of the king Louis I of Hungary, king of Hungary, since 1370 of Poland, etc. In 1361, Katarina was married to Hermann I of Celje. They became parents of Hermann II of Celje and grandparents of Barbara of Cilli, Barbara Celjska, the future wife, queen and empress to the Holy Roman Emperor Sigismund of Luxemburg.
    All House of Kotroman siblings, Tvrtko and Elizabeta in particular, were very close, calling themselves, even in official documents, as my beloved brother and my beloved sister, respectively. Thus, Tvrtko was, in fact, the brother-in-law, vassal and trusted ally of Louis I, and the brother-in-law of Hermann I of Celje. Tvrtko was also a descendant, on both paternal and maternal sides, from the Arpad dynasty that ruled Hungary and Croatia, and House of Nemanja, that ruled the Serbian Lands and at its peak the Greek lands. Tvrtko's paternal grandmother was Jelisaveta Nemanjic, the daughter of the Serbian nobleman Stefan Dragutin of Nemanja and his wife the Arpad Princess Katalin, the daughter of the Cuman Koteny Princess christened Elizabeth and her husband Istvan V who was the son of King Bela IV. Tvrtko's maternal great-grandmother was Ursa Nemanjic, Jelisaveta's sister.
    Tvrtko's maternal uncle Croatian noble Mladen III Šubić was son of Juraj II Šubić and grandson of Pavao I Šubić Bribirski. Mladen III Šubić married to Jelena Šubić (Nemanjić), the daughter of Stefan Decanski, from Nemanjić dynasty, and Maria Palaeologina, and a half-sister of Serbian Emperor Stefan Dušan.
    Tvrtko's paternal aunt Marija was the wife of Nicolae Alexandru Basarab and the grandmother of Mircea I the Elder. Tvrtko's maternal uncle Croatian noble Pavao III Šubić was married to Catherina Dandolo, his maternal aunt Katarina Šubić was married to Ivan Jurišić, his grand-aunt was Elizabeta Krčka (later known as Frankopan), while his grand-uncle was Jacopo Tiepolo."

Hier haste auch auf Englisch aus Wikipedia...

Edit

Schaut euch mal an, wo sich der serbische Staat im Jahre 960 befand:

Ovu si kartu krivotvorio,jer 946 postoje dokumenti bosanske države.Druga stvar,srpska država,a ni zemlja nikad nije prelazila rijeku Drinu sve do izdaje Alije Izetbegovića,on je podpiso promjenu Ustava mimo ustavne procedure, današnji dejtonski mirovni sporazum.
    Ovo gore crnim slovima /masnim/si dodao ti ili neko sličan tebi.

Die Geschichte hat mich aber eines besseren gelehrt. Warum brauche ich ein künstliches Jugoslawien mit "falschen" Brüdern, wenn wir Serben alles haben, was sich andere nur wünschen! Außer die "balkanische" Nachbarschaft...

Emire cekam odgovor...

Zitat Zitat von Kraljica Katarina Beitrag anzeigen
    Ovu si kartu krivotvorio,jer 946 postoje dokumenti bosanske države.Druga stvar,srpska država,a ni zemlja nikad nije prelazila rijeku Drinu sve do izdaje Alije Izetbegovića,on je podpiso promjenu Ustava mimo ustavne procedure, današnji dejtonski mirovni sporazum.
    Ovo gore crnim slovima /masnim/si dodao ti ili neko sličan tebi.
    Ko je tebe učio istorije?

Cvrcak
    Zitat Zitat von sretenje Beitrag anzeigen
    die geschichte hat mich aber eines besseren gelehrt. Warum brauche ich ein künstliches jugoslawien mit "falschen" brüdern, wenn wir serben alles haben, was sich andere nur wünschen! Außer die "balkanische" nachbarschaft...
    Luegner

more 047.jpg