BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
Kontakt
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Benutzerliste

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Seite 2 von 2 ErsteErste 12
Ergebnis 11 bis 14 von 14

"Wir haben gerade Geschichte geschrieben"

Erstellt von , 04.10.2005, 05:46 Uhr · 13 Antworten · 787 Aufrufe

jugo-jebe-dugo
    Glückwunsch an Croatia aber das die Türkei rein kommt kann ich nicht fassen.

Glückwunsch an Croatia aber das die Türkei rein kommt kann ich nicht fassen
    Ich kann beides nicht fassen.......

jugo-jebe-dugo
    Zitat Zitat von Shvaler
    Glückwunsch an Croatia aber das die Türkei rein kommt kann ich nicht fassen
    Ich kann beides nicht fassen.......
    Ich hätte sie auch nicht aufgenommen solange Mörder Govnovina frei rum läuft aber was solls.

Am 20. Oktober beginnen die Gespräche mit Kroatien.

Die Deutschen Zeitungen finden das als sehr wichtigen Schritt für den gesamten Balkan.

EU's Rehn Says Screening Process for Croatia to Begin on 20 October

05/10/2005

ZAGREB, Croatia -- The EU legal screening process for Croatia will begin on 20 October, EU Enlargement Commissioner Olli Rehn announced on Tuesday (4 October), following the official opening of accession talks. "We can say that after a long night, there's a new dawn now for the Western Balkans," Rehn said, noting the significance for the entire region. The screening process wil be aimed at identifying discrepancies between domestic and EU legislation and highlighting the necessary changes.

Also Tuesday, the Croatian government held an emergency session dedicated to the launch of EU membership talks. Prime Minister Ivo Sanader said all ministries and relevant state bodies would be included in preparations and the negotiation process itself.

In Washington, the State Department welcomed the launch of accession talks, but noted that Zagreb must still locate and extradite war crimes indictee Ante Gotovina. Separately, his US-based lawyer, Luka Misetic, said Gotovina would surrender if his trial were held in Croatia, rather than at The Hague. (Vecernji list - 05/10/05; HINA, Independent, Reuters, AP - 04/10/05; Vecernji list - 03/10/05)

Seite 2 von 2 ErsteErste 12