BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
Kontakt
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Benutzerliste

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Seite 40 von 42 ErsteErste ... 3036373839404142 LetzteLetzte
Ergebnis 391 bis 400 von 417

Mazedonien zu NATO-Beitritt unter Namen FYROM bereit

Erstellt von tetovë1, 19.02.2012, 10:32 Uhr · 416 Antworten · 24.513 Aufrufe

Macedonia and NATO Sign Agreement for Expanded Cooperation
    14:13 GMT, April 30, 2012 On Friday, at the NATO HQ in Brussels, the State Secretary of the Ministry of Defence of the Republic of Macedonia, Petar Esmerov, signed with an exchange of letters the Agreement between the Ministry of Defence and the NATO Consultations, Command and Control Agency for regarding the cooperation in the areas of consultations, command, control, communications, intelligence, surveillance and reconnaissance.

The signing of the Agreement is the result of the efforts of the Republic of Macedonia in the spirit of our preparations for membership and it constitutes yet another example of the permanent intensification ad expansion of our cooperation with the Alliance. The Republic of Macedonia is the first partner country from the Region to sign such agreement with this NATO Agency, which has brought us to the club of the other partner and EU member countries, such as Sweden and Finland. This agreement helps broaden the road and advance the level of interoperability between the Army of the Republic of Macedonia and NATO.

Today’s activity is the beginning of the further expanded cooperation between the Republic of Macedonia and the NATO Agency for Consultations, Command and Control. Intensive work is being done on the initiative “Regional approach to air defence in the Balkans” as the first project for building and establishing regional capabilities for air policing in the spirit of the “Smart Defence” concept. The Republic of Macedonia has confirmed once again that it remains committed to the efforts of the Alliance for encouraging greater cooperation and interoperability and to all initiatives that enable budget savings by pooling and joint use of the defence resources and potentials in order to be able to achieve better results.

In the context of the above, State Secretary Esmerov, who headed the delegation from the Ministry of Defence, underlined that the contribution of the Republic of Macedonia as a NATO member would be even greater.

The NATO Consultations, Command and Control Agency carries out projects and provides scientific and technical advice and support to the military structures of the Alliance, the member and partner countries regarding issues related to operations research, surveillance, air command and control including theatre missile defence, electronic warfare, airborne early warning and control, and communications and information systems.

defence.professionals | defpro.com

Yunan
    Zitat Zitat von Pjeter Arbnori Beitrag anzeigen
    Nun gut ,dann poste ihn bitte

"FYROM kein Name" Das auf sowas hartnäckig bestehst
    Einfach lächerlich - ehrlich ,im wahrsten Sinne des Wortes
    King Schorschi ;Kruja ,die makedonische Bastion; Slawen nie eingewandert

Was machst du den lieben langen Tag lang sonst noch ?
    Der Typ ist total durch. Hätte Skopje eine Klapse, sollte er eindeutig stationär behandelt werden.

1000 mal besser als mitgliedsstaat zu sein!

das traurige ist, dass sich die MK bürger sich nicht bewusst sind in was für ner guten situation das unser land bringt!

glaub nich daß fyrom reinkommt wenn die griechen nicht ihr ok geben.

Zitat Zitat von Cyprus Beitrag anzeigen
    glaub nich daß fyrom reinkommt wenn die griechen nicht ihr ok geben.
    Brauchen wir doch garnicht mehr! wir haben was viel besseres! ein abkommen mit der Nato dass die solidarität des nato pakts zu sichert.

Die Hälfte Mazedoniens steht So oder So den Albanern zu !!
    ich weis auch gar nicht was Mazedonien Bewirken will ich mein
    DAs ist ein Pulti Kulti Land Albaner , Bulgaren , Serben , Griechen , Türken usw...
    Leben Dort ,, Meiner Meinung nach sollte Das Land aufgeteilt werden !

Zitat Zitat von ALBANIA Beitrag anzeigen
    DAs ist ein Pulti Kulti Land Albaner , Bulgaren , Serben , Griechen , Türken usw...
    Schmarn.

Zitat Zitat von ALBANIA Beitrag anzeigen
    ach was, mindestens die Hälfte Pangeas

US Official Dampens Macedonia’s NATO Hopes

In a blow to Skopje's hopes of a breakthrough at the Alliance summit in Chicago, US official repeats that Macedonia will have to resolve the 'name' dispute with Greece before it receives an invitation.

Sieht schlecht aus für FYROM...

Hippokrates

Zitat Zitat von Hamëz Jashari Beitrag anzeigen
    Kann es sein dass die Griechen alles nur viel schlimmer gemacht haben ?
    Vor diesem Veto den die Griechen eingelegt haben
    haben die Mazedonier nicht auf dieses antike Makedonien-Zeug beharrt wie Heute.

Zitat Zitat von Zoran Beitrag anzeigen
    Exakt so ist es.

Stimmt nicht. Die Fyromskis waren schon immer antik.

Wie ist das jetzt mit dem Beitritt FYROMs zur NATO, gibts da schon was neues?

Heraclius