BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
Kontakt
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Benutzerliste

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Seite 38 von 69 ErsteErste ... 2834353637383940414248 ... LetzteLetzte
Ergebnis 371 bis 380 von 685

Mazedonien vs Griechenland: Schiedsspruch am 5. Dezember

Erstellt von Zoran, 25.11.2011, 14:02 Uhr · 684 Antworten · 30.283 Aufrufe

Zitat Zitat von Greekleon Beitrag anzeigen
    Da sie louweeds forum dicht gemacht haben....versucht er uns hier sein blog scheiß zu vermitteln.
    Es gibt keine zukunft für den pseudostaat..und das haben die griechen in der hand.:
    Ja, wenn Lou hier wäre würden wir euch vermutlich ziemlich ins Bedrängnis bringen.

Schaltet ihn frei, ihr heult ja geradezu Tag und Nacht nach ihm.

Zitat Zitat von Zoran Beitrag anzeigen
    Ach komm, Bullshit, das Problem ist, dass dir die Authoren zusagen.

Jo klar, mir passt der Artikel wunderbar.

Heraclius

Zitat Zitat von benni1 Beitrag anzeigen
    Ich will nur ne kurze Antwort:

Muss der Name jetzt geändert werden oder nicht?
    Es ging doch garnicht um den Namen, sondern um den NATO-Beitritt und alle anderen Institutionen.

Bezüglich NATO: Sie kommen nicht rein
    Bezüglich EU: Sie kommen nicht rein.

Was hat also das Ganze den Fyromern gebracht?

Hippokrates

Zitat Zitat von Heraclius Beitrag anzeigen
    Auf den Nachweis für diese Behauptung warte ich hier schon seit Wochen. Aber da kann ich wahrscheinlich noch lange warten.

Heraclius

Du könntest auch mal bei Wikipedia suchen, vielleicht findest du dort was passendes

Du könntest auch mal bei Wikipedia suchen, vielleicht findest du dort was passendes

Ich wills aber von dir wissen. DU behauptest das die ganze Zeit, nicht Wikipedia.

Heraclius

PS: Du bist doch sonst immer so bewandert, hm.. ?

Ich wills aber von dir wissen. DU behauptest das die ganze Zeit, nicht Wikipedia.

Heraclius

PS: Du bist doch sonst immer so bewandert, hm.. ?

Was willst du von mir wissen?

Muss ich dir jetzt erklären wie unsere Großväter aus dem heutigen Nordgriechenland vertrieben wurden als die Griechen unsere Heimat besetzten?

Danach kommst du mit einem Wikipedia Link angerannt und heulst, abababababa ihr Slawen seid doch erst im 6 Jhdt. abääääääääää....

Versuch das bei jemand aus der Skopjer Gegend, aber bei jemand mit einem Hintergrund aus dem heute "nord griechischen" Raum, wirst du auf Makedonit beißen.

Ich habe bei Wikipedia auch noch DAS gefunden. Interessant, interessant, das Meiste kommt mir vom BF bekannt vor..

United Macedonia - Wikipedia, the free encyclopedia

Macedonian nationalism - Wikipedia, the free encyclopedia

Contemporary ideas

Among the views and opinions that are often perceived as representative of Macedonian nationalism and criticised as parts of "Macedonism" by those who use the term[62] are the following:

The notion of unbroken racial continuity between the modern ethnic Macedonians and a part of the ancient autochthonous peoples of the region, in particular the ancient Macedonians; (see: Ancient history of the Republic of Macedonia)
    The idea that there is a fundamental ethnogenetic distinction between Macedonians and Bulgarians; (see: Ethno-genetic origins of the South-Slavic people.)

The opinion that the term Bulgarians used in Medieval and Ottoman Macedonia meant in fact common peasants or Christian Slavs, but in any case affiliations to the Bulgarian ethnicity.[63]

Irredentist political views about the neighbouring regions of Greek Macedonia ("Aegean Macedonia") and parts of southwest Bulgaria ("Pirin Macedonia") and about the existence of significant ethnic Macedonian minorities in these areas, connected to the irredentist concept of a United Macedonia
    .

The belief that the medieval migration of Slavs is a fictional concept coined by Communist Yugoslavia and that no such migration in the Balkans occurred; (see: South Slavs)

The opinion that an ethnogenetic connection exists between the Macedonians and the Hunza people, going back to the time of Alexander the Great.[64]

The belief that Republic of Macedonia neighbors have organized a huge propaganda across the world, containing false history and portraying a wrong picture about its people as a young nation, although the Macedonians are in fact the forefathers of the modern Europeans.[65] (see: Foreign relations of the Republic of Macedonia)

The idea that the internationally accepted term Hellenism is wrong and has to be replaced with a new one - Macedonism, which is more correct in historical aspect.[66]

Other, related areas of Macedonian–Bulgarian national polemics relate to:

The presence of the Bulgars in Medieval Macedonia and the lack of ethnogenetic connection to today's Macedonians in contrast to the Bulgarians; (see Kouber)

The ethnic character of various medieval historical figures and entities, including the saints Cyril and Methodius, the medieval Tsar Samuil and his kingdom, and the medieval Archbishopric of Ohrid;

The historical role of the Bulgarian Exarchate and the ethnic character of the Internal Macedonian Revolutionary Organization;

The historical role of various Macedonian insurgent movements during Ottoman rule (see Ilinden Uprising) and during the Bulgarian occupation of Macedonia in World War II; (see National Liberation War of Macedonia)

The opinion that a separate Macedonian nationhood and ethnicity are an artificial product, result of the Serbian propagana during the 19th and the
    Comintern policy during the 20th century.[67] (see: Balkan Communist Federation)

The belief that the Macedonians constitute a regional ethnographic subgroup of the Bulgarian people and the Macedonian language is a dialect of Bulgarian. (see Macedonian Bulgarians)

Heraclius

Ich habe bei Wikipedia auch noch DAS gefunden. Interessant, interessant, das Meiste kommt mir vom BF bekannt vor..

United Macedonia - Wikipedia, the free encyclopedia

Contemporary ideas

Among the views and opinions that are often perceived as representative of Macedonian nationalism and criticised as parts of "Macedonism" by those who use the term[62] are the following:

The notion of unbroken racial continuity between the modern ethnic Macedonians and a part of the ancient autochthonous peoples of the region, in particular the ancient Macedonians; (see: Ancient history of the Republic of Macedonia)
    The idea that there is a fundamental ethnogenetic distinction between Macedonians and Bulgarians; (see: Ethno-genetic origins of the South-Slavic people.)
    The opinion that the term Bulgarians used in Medieval and Ottoman Macedonia meant in fact common peasants or Christian Slavs, but in any case affiliations to the Bulgarian ethnicity.[63]
    Irredentist political views about the neighbouring regions of Greek Macedonia ("Aegean Macedonia") and parts of southwest Bulgaria ("Pirin Macedonia") and about the existence of significant ethnic Macedonian minorities in these areas, connected to the irredentist concept of a United Macedonia.
    The belief that the medieval migration of Slavs is a fictional concept coined by Communist Yugoslavia and that no such migration in the Balkans occurred; (see: South Slavs)
    The opinion that an ethnogenetic connection exists between the Macedonians and the Hunza people, going back to the time of Alexander the Great.[64]
    The belief that Republic of Macedonia neighbors have organized a huge propaganda across the world, containing false history and portraying a wrong picture about its people as a young nation, although the Macedonians are in fact the forefathers of the modern Europeans.[65] (see: Foreign relations of the Republic of Macedonia)
    The idea that the internationally accepted term Hellenism is wrong and has to be replaced with a new one - Macedonism, which is more correct in historical aspect.[66]

Other, related areas of Macedonian–Bulgarian national polemics relate to:

The presence of the Bulgars in Medieval Macedonia and the lack of ethnogenetic connection to today's Macedonians in contrast to the Bulgarians; (see Kouber)
    The ethnic character of various medieval historical figures and entities, including the saints Cyril and Methodius, the medieval Tsar Samuil and his kingdom, and the medieval Archbishopric of Ohrid;
    The historical role of the Bulgarian Exarchate and the ethnic character of the Internal Macedonian Revolutionary Organization;
    The historical role of various Macedonian insurgent movements during Ottoman rule (see Ilinden Uprising) and during the Bulgarian occupation of Macedonia in World War II; (see National Liberation War of Macedonia)
    The opinion that a separate Macedonian nationhood and ethnicity are an artificial product, result of the Serbian propagana during the 19th and the Comintern policy during the 20th century.[67] (see: Balkan Communist Federation)
    The belief that the Macedonians constitute a regional ethnographic subgroup of the Bulgarian people and the Macedonian language is a dialect of Bulgarian. (see Macedonian Bulgarians)

Heraclius

Schön für dich, jetzt kannst du ja beide Seiten vergleichen.

Unterscheidet sich kaum, deswegen zitiere ich nie aus der mazedonischen Wiki, zumeist verwende ich Wiki hauptsächlich über Personen, Städte/Plätze, etc...oder wenn ich mir deine Verlinkungen durchlese, so wie vorher

Was willst du von mir wissen?

Muss ich dir jetzt erklären wie unsere Großväter aus dem heutigen Nordgriechenland vertrieben wurden als die Griechen unsere Heimat besetzten?

Schwachsinn, in Griechenland gibt es schon lange keine Makedonier mehr in der Mehrheit.

Ich will für die von dir behaupteten "slawischen Mehrheit" im Nordgriechenland von vor 1913 eindlich mal einen handfesten Beweis sehen!

Heraclius

PS: "Mein Großvater wurde vertrieben" und ähnliches Rumgeheule gilt nicht.