BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen
Erweiterte Suche
BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen

Willkommen bei BalkanForum - das Forum für alle Balkanesen.
Seite 22 von 49 ErsteErste ... 1218192021222324252632 ... LetzteLetzte
Ergebnis 211 bis 220 von 490

Erstellt von Mare-Car, 14.07.2004, 23:09 Uhr · 489 Antworten · 31.354 Aufrufe

Salih Berisha will Minister Präsident werden in Albanien.

Albania's Berisha Hints Election Victory May Make him Prime Minister

TIRANA, Albania -- The leader of the main opposition Democratic Party (DP), Sali Berisha, does not rule out the possibility of assuming the prime minister's post, if the DP wins the next parliamentary elections and returns to power. In an interview Friday (18 February), he said the party's government platform includes economic reforms aimed at creating new jobs, improving the investment climate and enhancing small businesses.

Also Friday, Ombudsman Ermir Dobjani outlined his priorities, after being given a second term. They include improving prison conditions and protecting prisoners' human rights. (Albanian News - 19/02/05)

February 22, 2005 OP-ED CONTRIBUTOR The War We Haven't Finished By FRANK C. CARLUCCI

WASHINGTON isn't exactly short of foreign policy priorities these days, but before rushing into a list of new tasks for the president's second term, I would like to suggest sorting out an old one: Kosovo.

The world reacted in horror six years ago when the Serbian regime of Slobodan Milosevic embarked on an ethnic cleansing operation against Kosovo's Albanians, forcing 700,000 people, nearly half the population, to flee the province. Reports of massacres and images of mileslong lines of refugees fleeing into neighboring Albania and Macedonia compelled the world to act. The NATO air campaign against Serbia that followed convinced Belgrade to give up its brutal assault, and Kosovo was put under United Nations administration.

And so it remains to this day: an international protectorate, legally part of Serbia, but with a 90 percent ethnic Albanian population that would sooner go to war than submit to Belgrade's rule. Kosovars seek an independent state, and the seemingly endless delays over final-status talks are only causing deep frustration and resentment.

Their discontent is not simply a matter of hurt pride over national sovereignty; Kosovo's unsettled international status has serious repercussions for daily life. Because it is under United Nations administration, Kosovo is in economic limbo: it cannot be part of the international bank transfer system, it is ineligible for sovereign lending from development banks, and it can attract few foreign investors. With 70 percent unemployment, the province is being starved of the commerce it badly needs.

Perhaps most important, the continuing uncertainty creates widespread insecurity among Kosovo's ethnic Albanians, who live with a constant sense of dread that they could return to Serb rule. It is essentially a siege mentality, and it could explode into violence at any time.

This is what happened last March, when Albanians rioted, killing at least 20 and destroying hundreds of Serbian houses and churches. Of course, mounting frustration cannot excuse or justify such a rampage, but the events clearly demonstrated that United Nations administration is not working.

With spring approaching, a repeat performance looks increasingly likely. But this time it would probably be far worse: Kosovo's Serbs may well ask Belgrade to intervene to protect them, which could result in a return to open war in the Balkans. Under these circumstances, the United Nations mission would probably evacuate, leaving behind the remnants of the NATO-led military force and the Kosovo Police Service to maintain security. These forces are not up to the job, and the chaos would be horrible.

How can we avoid such a nightmare? The only solution that makes long-term sense is full independence for Kosovo, and the only question that remains is how to get there.

The best approach would be for Washington and its five partners in the so-called Contact Group - Britain, France, Germany, Italy and Russia - to initiate a process for a final settlement, or Kosovo Accord. (Something along these lines was proposed last month by the International Crisis Group, an independent conflict prevention organization.)

First the powers would have to establish a timeline and some ground rules. The goal would have to be independence for the entire province, and all other options - partition, or union with Albania or slivers of other neighboring states where ethnic Albanians live - would be off the table from the outset. Given the events of last March, the Kosovo Albanians would be informed that that the pace of their progress toward independence will be set by their treatment of Serbs and other minorities.

The drafting process could begin as soon as the United Nations completes its assessment of the Kosovo government this year. Then the Kosovars could start writing a constitution. The new state would have to agree to a few strong guarantees to protect the rights of its minorities - including the presence of international judges on its higher courts and a multinational monitoring presence. Eventually, an international conference and a referendum within Kosovo would add the final stamps of approval. If all goes well, this could be wrapped up by mid-2006.

Getting Security Council approval, or even unanimity within the Contact Group, for this approach could prove tough. Russia sees itself as a protector of Serbia, and could thwart the process. The United States should counter by bringing along as many countries in the European Union as are willing to join us in formally recognizing an independent Kosovo, and hope the Russians accede to the majority will.

It's understandable, considering the events of the last four years, that Kosovo has been left hanging. But the situation is simply too tense to wait around forever.

Frank C. Carlucci, secretary of defense from 1987 to 1989, is chairman emeritus of the Carlyle Group, an investment firm.

Al-Quida ist in Bosnien weiterhin aktiv, sagt das einsitzende Terroristen Mitglied Ali Ahmed al-Hamd.

Al Qaeda still active in BiH
    Zenica, February 28, 2005 - Former Al Qaeda member Ali Ahmed al-Hamd, who is serving a prison sentence in Bosnia-Herzegovina's (BiH) town of Zenica, claims that the international terrorist network of Al Qaeda is still active in the Federation of BiH.

"As former senior officer of the El-Mujaheddin unit, which was part of the BiH Army, expressed his readiness to testify against ICTY indictee and former war commander of the BiH Bosniak Army Rasim Delic," lawyer Dusko Tomic told the Republic of Srpska media.
    Source: Tanjug

US Botschafter warnte die Verbrecher Lords in Albanien!

U.S. Urges Gov’t to Keep Pressure on Crime Lords
    Tirana, October 28, 2003 - The U.S. ambassador warned Albanian crime lords on Monday that the international community was hunting them down and urged Albania to continue to pursue them because crime would harm its bid to join the West.
    Albania became a key smuggling route for drugs, people and guns into Western Europe after the fall of communism and its weak and corrupt judiciary is often accused of letting criminals go free.

''Crime is still destroying your country and challenging its ability to enter Western bodies,'' Ambassador James Jeffrey said in a speech to trainee judges in a seminar on people trafficking, NBC reported.

''We also have a message for the crime lords: We know or will soon learn who you are. My government, our European partners and the Albanians, are after you,'' Jeffrey said.

Albania has been rocked recently by several murders of top businessmen, which have not been solved, and the gunning down of the chief prosecutor's driver, in what is believed to be a warning by crime organisations to their investigators.

Amtseinführung von griechischem Präsident von Protest überschattet
    Abgeordnete kritisieren Vereidigung durch Erzbischof
    Athen - Unter Protest einiger Abgeordneter ist der neue griechische Präsident Carolos Papoulias am Samstag in sein Amt eingeführt worden. Während der Zeremonie verließen sechs linksgerichtete Parlamentarier das Plenum aus Protest gegen die Vereidigung durch den griechisch-orthodoxen Erzbischof Christodoulos. In einer anschließend veröffentlichten Erklärung begründete die Koalition der Linken und des Fortschritts ihren Protest damit, dass Staat und Kirche getrennt werden müssten: "Politische Institutionen werden vom Volk legitimiert und nicht von ihren religiösen Führern." Zwei Abgeordnete der sozialistischen PASOK-Partei protestierten ebenfalls, indem sie der Vereidigung fernblieben. (AFP)

12.03.05, 20:42 Uhr

SWISSCONTACT: zeigen wie man es richtig macht.

Ausland, Samstag, 12.3.2005

© Thurgauer Zeitung

Der Aufbruch beginnt im Archiv
    Albaniens Hauptstadt Tirana ist eine Baustelle. Im einst kommunistischen Albanien wird aber auch anderswo investiert - unter anderem in Archive. Die Schweiz ist beteiligt.
    Suela Jorgaqi, Tirana
    Viele Bauten in Tirana sind illegal entstanden. Damit soll es jetzt vorbei sein: Laut Gjergji Papavasili, dem städtischen Planungsexperten, hat der Staat damit begonnen, seine Regeln durchzusetzen. Die illegalen Bauten werden legalisiert, sofern sie nicht das architektonische Bild der Stadt zerstören oder über Wasserleitungen stehen. Unter Bürgermeister Edi Rama hat die Stadtverwaltung zahlreiche Kioske, Werkstätten und Geschäfte abreissen lassen. Das zeigt sich etwa an der Lana, die auf beiden Ufern mit Kiosken verbaut war und in der die Abfälle der Restaurants landeten. Der Fluss wirkt wieder sauber, am Ufer wächst Gras.
    Noch immer zählt Albanien zu den ärmsten Ländern Europas. Aber es wird enorm investiert - nicht nur in Bauten. Swisscontact bietet Berufsbildungskurse zur Bekämpfung der Jugendarbeitslosigkeit an. «Ein Ziel ist schon erreicht: 60 Prozent der Kursteilnehmer haben eine Arbeit gefunden», sagt Projektleiter Martin Stottele. Die Jugendlichen, die Schneider-, Coiffeur-, Elektriker-, Babysitting-, Kochkurse besuchen, haben meistens die achtjährige Schule absolviert. «Auch wenn die Kurse kostenpflichtig sind, schaffen es die Jugendlichen, das Geld von ihren Eltern zu kriegen, damit sie sich weiterbilden», meint Stottele.
    Heimkehrer integrieren
    Ein von der Seelsorgerin Patrice de Mestral initiiertes Projekt verfolgt ähnliche Ziele: Von der Schweiz zurückgewiesenen jungen Albanern wird eine Arbeit zu einem Minimallohn angeboten. Der Verein «Hoffnung für die Zukunft» verfügt über ein Angebot, das von professioneller und sozialer Reintegration bis zu sportlichen und kulturellen Aktivitäten reicht. Zusammen mit schweizerischen und internationalen Hilfsorganisationen bemüht er sich darum, albanischen Jugendlichen aus ganz Europa die Heimkehr zu erleichtern. Den Jugendlichen wird für neun Monate eine Stelle bei Kleinunternehmen angeboten, um ihnen während dieser Zeit die Arbeitssuche und die gesellschaftliche Integration zu ermöglichen. Die Idee scheint sich zu bewähren. Projektleiterin Irena Dono erklärt, dass bisher etwa 80 Prozent der Jugendlichen eine passende Stelle gefunden haben.
    Die 63-jährige Dallėndyshe Shalsi sucht im städtischen Archiv von Tirana nach Mikrofilmen. Sie erhebt Anspruch auf Gebäude wie das Hotel Dajti (das zu kommunistischen Zeiten als bestes Haus galt) und auf den Sitz der sozialistischen Partei. Nötigenfalls will sie vor den Internationalen Gerichtshof ziehen. Vieles, meint sie, laufe schief im heutigen Albanien. Nepotismus sei häufig. In den Archiven seien die Fichen teilweise unvollständig oder manipuliert. «Die Ereignisse während der langjährigen kommunistischen Herrschaft sind lückenhaft dokumentiert.»
    Bezeugung der Identität
    Der Direktor des Archivs, Shaban Sinani, weist darauf hin, dass die Archive in den nächsten Jahren ans Netz angeschlossen werden, dann werde es weniger Klagen geben. «Jeder Bürger wird sehen, ob er das Recht hat, Dokumente anzuschauen oder ob eine Frist abzuwarten ist.» Insgesamt sind die Archive wichtige historisch-kulturelle Dokumentationszentren geworden. Sie bezeugen die albanische Identität im Laufe der Jahrhunderte, auch den Widerstand gegen das kommunistische Regime. Sie vermitteln ein neues Bild des Landes und tragen zur Emanzipation der albanischen Gesellschaft bei. Während der kommunistischen Herrschaft waren die Archive wie überall im Osten beängstigende Institutionen für die Bürger. Sie fürchteten sich vor dem, was dort über sie registriert war.
    Heute sind diese Ängste weitgehend überwunden. Die Leute haben gelernt, Archive für sich zu nutzen. Schweizerische Institutionen haben dazu beigetragen. Mit ihrer Unterstützung sind die Archive modernisiert worden. Die Zusammenarbeit begann 1994, als eidgenössische Spezialisten die Archive in Albanien besuchten. «Das war, als sich das Land noch nicht vom kommunistischen Regime erholt hatte und wir versuchten, mit der neuen Situation fertig zu werden und die Konsequenzen einer offener Gesellschaft zu ziehen», erinnert sich Sinani. Es entstand das Projekt «Hilfe zur Selbsthilfe», das bis 2007 dauert.
    Demokratisierung der Archive
    Das Staatssekretariat für Wirtschaft Seco und die Direktion für Entwicklung und Zusammenarbeit Deza investierten eine Million Franken in die Aus- und Weiterbildung der Archivare, in Sicherungs- und Aufbewahrungstechnik sowie in die Integration der albanischen in internationale Archive. So hat das albanische Nationalarchiv heute Beziehungen mit 50 Bibliotheken, Institutionen und Projekten auf der ganzen Welt. Sinani: «Zum Leitbild unserer Archive gehören Transparenz, Information und Schutz der Bürgerwürde.» Am Ende sollen die albanischen Archive europäische Standards aufweisen. Das Ziel dieser Arbeit ist die Öffnung und die Demokratisierung der Archive, um die Transparenz des Staates und seiner Regierung zu gewährleisten.

Dokumentation über die kriminelle Bande des Ilir Meta und die Skrapar Bande, welche unter Ilir Meta und seiner Frau installiert wurde.

Karteli kriminal i Ilir Metės qė njoha!

Erion Braēe

Merreni si shqetėsim, kurrė nė botė nuk
    do tė qe personal nėse nuk ėshtė mė shumė shoqėror. Por asnjėherė elektoral. Po, edhe si dėshmi vlen, mundet. Por asnjėherė e tipit: unė ua thashė, e lava shpirtin. Edhe Meta e di qė ne dimė tė luftojmė pa limit.

Unė isha atje, pashė, dėgjova, sy mė sy - thonė, ndjeva rrezikun e kėsaj politike qė qarkullon si "realitet i ri", andej-kėndej, qyshse Ilir Meta ka vendosur t’ua pėrplasė nė fytyrė, me dhunė, shqiptarėve. Thuajse duke i zėnė firomėn, pas njė agresioni tė pa parė mediatik, akses i krijuar nga njė klientelė e kulluar pronarėsh mediash, qė pėr Ilir Metėn kanė kullufitur gazetarėt e terrenit dhe pranojnė vetėm kasetat e Dervishit, tė pėrpunuara nė figurė e tekst mrekullisht, gėnjeshtėrisht.

Tamam tani para zgjedhjeve, ku ai thotė se do tė dalė i pari, do ti mundė tė tjerėt me zero, do tė jetė kryeministėr, do tė shkrijė si pranvera borėn nga malet, do tė qeverisė shqiptarėt.

Pėrsėdyti ama.

Dhe kjo si epsh vlen pėr tė erektuar, ngrehur i thonė shqip, njė zulmė tė paparė tė qėmtuar kokėr mė kokėr nga llumi i 2001-2002, jo vetėm keqbėrės ordinerė por mė sė shumti "firmato" fringo qė zunė e u pėrzunė nga zyrat e atij palo-shteti qė u tkur nė fis, familje, krahinė, klientelė, krushqi, miqėsi-harbutshėm.

Pėrsėpari, vlen si sistem referimi, pėr tė treguar njė model konkurues. Por edhe pėr t’u krahasuar. Por mė shumė pėr tė mos reshkitur kurrė atje.

Jo si njė parti, ata vetė thonė qė janė "Lėvizje". Unė i pashė si njė "kartel kriminal".

Sinqerisht. Dhe fare pa mllef. S’kam arsye. Ai, ky, Ilir Meta, ėshtė i humbur. Por si rrezik!

Jo pėr konkurimin politik, edhe njė herė. Pėr rendin publik, sigurinė publike dhe gjithė sistemin shoqėror qė edhe pa kėtė kėrcėnim ka njė lagje tirane, halle mbi vete. Eshtė si njė dozė, rrip - mė thotė gazetari i kronikės - jo nga droga e famshme e Kukėsit, qė injektohet nė njė trup tė lodhur, hallexhi, qė stimulohet, reagon dhe vdes copra-copa ditė pėr ditė deri nė fund.

Njė zot e di si e mbrojta atėherė kur vorbulla mediatike e shoqėrore e pėrmblodhi pėr fyti, por pa tjetėr pėr hatėr tė kėsaj PS-je qė s’u mėsua kurrė tė pėrzėrė, ndėshkojė, cilindo nga tė sajėt, burrė e fis madje, tė pėrzierė nė zullum. Njė sistem arkaik sipas sė cilit "i yti nuk shahet, denoncohet, ndėshkohet se atje tej shikon Berisha qė ka bėrė qindin" - ja njė arsye jetėr pse duhet dhe opozitė pa tė - qė duhet shembur i pari nė kėtė partinė tonė historike.

Natyrisht, kėrkoj kėtė duke kėrkuar ndjesė shumė thellė pėr tė parėn.

Kjo funksionon dhe tani pėr mė keq, kur ai ėshtė atje tej, me kampionin nė shiringėn e shtrėnguar nė dorėn e djathtė dhe do ti ngulė kėtij trupi shoqėror pėshtymėn e tij, kokteil keqbėrėsish, nga ata tė rrugės deri tek ata tė zyrave, me mastera e doktoratura nėn vula universitetesh tė shtrenjta.

Njėsoj si PD-ja e Berishės nė 26 Maj ’96, ditė kur udhėheqėsi i PS Ilir Meta, i deleguar i PS nė Berat, tamam ky i sotmi, nuk u gjend nė detyrė, edhe pse vullnetare, edhe pse partie, atje ku po injektohej i njėjti kokteil krimi, i qetė, nėn njė marrėveshje - ai qe reformator, e donte Fasino thuhej - qė zona e tij nė Skrapar nuk do tė prekej (marrėveshje e agrisur nga dalja jashtė kontrollit e krimit qė do e zbatonte nė terren pėr hesap tė Berishės, por e vėnė nė vend pa mėdyshje dy ditė mė pas nga Berisha).

Pėr tė mbrojtur "fitoren" me ēdo kusht. Tamam kur pistoni i shiringės ciku fundin, vendi, struktura shtetėrore nė ēdo milimetėr, kish hyrė me harbim nė spiralen vrastare tė krimit, shtetėror, politik, ekonomik, social, nga piramidat tek vrasjet pa gjyq tė njerėzve.

Ky ėshtė rreziku qė kulmon tek kjo pikė kthimi. Edhe vlimi, patjetėr! Pėr shkak tė potencialit kriminal, i cili i mbėshtetur nga para pa fund, por edhe nga mendje tė ushtruara nė administratė pėr ca vite - jo pak - ka formėn e njė "karteli kriminal".

Jo vetėm se e ndjek me vėmendje prej njė viti, jo vetėm sepse i kam komshij kėtu tek "Zog I" ku kanė njė "shtėpi" qė e paguajnė 6000 Euro nė muaj, por sepse i pashė taze tė premten.

Njė rrjet i mirėndėrtuar nė pėrbėrje tė tė cilit kishte:

- ish ministra tė korruptuar tė qeverive tė Ilir Metės, tė larguar prej nesh, tė cilėt keq menaxhuan, ndanė nė pėrqindje interesi, para publike, prona publike, shėrbime publike, licensa publike, nė tendera, privatizime, shėrbime ligjore pėr tė gjithė tė tjetėrsuara nė preferenciale. Pėrqindje qė pėrfundoi nė xhepa tė tyre si pasuri e pafund, e pa deklaruar dhe e pa kontrolluar ende por pagėzoi dhe njė klientelė tė zgjedhur pėr transportet, infrastrukturėn, pronėn publike, energjinė, shėrbimet publike, tregtinė;

- ish zyrtarė tė lartė nė administratėn shtetėrore, tė larguar prej nesh, duke nisur nga zėvendėsministra, shefa zyrash e shėrbimesh qė zbatonin pa mėdyshje thėrmimin e mėsipėrm tė tė mirave publike nėn administrim, duke shėrbyer dhe si arkėtues tė drejtpėrdrejtė pėr shefat nga klientėt;

- ish drejtues tė ndėrmarrjeve publike, qė rezultojnė si agjensitė mė tė rėndėsishme tė administrimit tė shėrbime e prokurorimit tė fondeve, siē Drejtoria e Rrugėve, Dega e "Targave" - njohur rėndom, Degėt e shitjes sė naftės, Drejtoria e Shėrbimit Qeveritar, natyrisht KESH-i, Zyra e Regjistrimit tė Pasurive, njohur si Hipoteka rėndom tė larguar prej nesh, tė cilėt kanė bėrė gjėma nė raport me ligjin por dhe pasuri ende tė padeklaruar e pa kontrolluar tė cilat po riciklohen pėr t’u justifikuar;

- ish pėrfaqėsues tė palės shqiptare nė shoqėri aksionere pas privatizimit apo nė shoqėri koncensionare, tė larguar prej nesh, tė cilėt u deleguan aty - tė paktėn shkresėrisht - pėr tė mbrojtur interesat e aksioneve tė shtetit apo zbatimit tė detyrimeve ligjore kontraktuale, por qė mė sė shumti shėrbyen pėr tė arkėtuar primin e favoreve tė zgjedhjes sė shefave, mė tej pasuri dhe pėr vete ende tė pa deklaruar e tė pakontrolluar, edhe kjo e ricikluar pėr t’u justifikuar;

- ish administratorė tė parave publike tė ndėshkuar prej nesh, kryesisht tė atyre tė tatim-taksave, tė cilėt duke thyer ligjin nė kėmbim tė akėrtimeve pėr vete, deformuar tregun, kapėn biznese, morėn ekskluzivitete, favore fiskale pėr vete e klientelėn e sotme;

- ish zyrtarė tė lartė tė policisė sė shtetit, tė ndėshkuar prej nesh tė cilėt, siē rezulton kanė vendosur thellė lidhjet me krimin, u bėnė zotėr tė trafiqeve, riveshėn nėn robė, armė e ligj tė shtetit njerėz tė ndėshkuar mė parė nga ligji, kėtu apo jashtė Shqipėrisė, mbyllėn e arkivuan dosje pėr krime tė rėnda tė '97, u futėn nė kombinacione tė fėlliqura tregtare nė trafiqe apo kėmbime kriminelėsh, favore qė lidhin pas vetes dhe sot;

- ish zyrtarė tė drejtėsisė, gjykatave kryesisht, tė cilėt mbyllnin ciklin e varrosjes sė ngjarjeve tė rėnda kriminale tė '97 si favore pėr horrat e rrugėve, trafiqeve, suportit politik, tė cilėt sigurojnė klientelėn dhe sot;

- kriminelė ordinerė, zotėr trafiqesh apo territoresh, tė goditur njė pjesė prej nesh, tė cilėt tani janė detyruar tė kthejnė nderin pėr arkivimin e dosjeve tė tyre tė '97 nė atė kohė e qė realizojnė suportin e "tė fortėve" tani.

Tė gjithė tė lidhur mbi baza gjaku, krahine apo detyrimesh tė ndėrsjellta, tė rritur nga rruga nė nivelet mė tė larta tė drejtimit tė shtetit dhe tė biznesit nė atė periudhė, tė larguar me forcė prej nesh, tani lidhur pas atij qė quhet "kodi i nderit" nė njė "Lėvizje". Njė kod pėrfitimesh reciproke qė vė nė lėvizje detyrime tė ndėrsjellta, tani thellėsisht politike, duke ndėrtuar njė "klientelė nderi" e cila tani pėr tani funksionon me njė krah, vetėm rikthen dhe qė ėshtė e motivuar tė bėjė gjithēka pėr tė rikuperuar mė pas. Ata e dinė qė vendimmarrja qė ju rikuperon shpenzimet e tanishme ėshtė politike, ndaj suportojnė kėtu.

-Sepse ėshtė i ndėrtuar jashtė ēdo ligji, madje pėr tė kundėrshtuar e penguar ligjin. Nuk ka rėndėsi kush e bėn kėtė Fillo, Xhufi, Vasili, madje janė zgjedhur tamam qė tė duket e bukur, e re kjo, por synimi ėshtė tamam ai: rikthimi nė pushtet i "Kartelit", rikthimi e rikuperimi i ēdo gjėje tė humbur, ofiq politik e shtetėror, zyrė, autoritet, administrim fondesh a tė mirash publike, tė drejtash pėr tė dhėnė licensa etj.

Por edhe largim nga rreziku i sekuestrimit tė pasurive tė vėna jashtė nga ligji. Goditja qė nė fillim qe administrative, u bė penale, po bėhet politike nė zgjedhje, dhe do tė pėrfundojė nė pasurore kur imuniteti politik nuk mbron mė asgjė.

-Sepse mbahet nė kėmbė mbi bazėn e marrėdhėnieve jo ligjore. Nė themel janė favoret e kryera gjatė periudhės sė ushtrimit tė pushtetit nga Ilir Meta. Nė emėr tė tyre kėrkohet kthimi i favorit tani. Jo mė kot gjysma e Ilir Metės thėrret pa mbarim: Ju ndihmuam atėherė, na ndihmoni tani, vetėm para zgjedhjeve, pas tyre s’na duhen mė".

-Sepse financohet nga para pa burim ligjor, tė cilat nė rastin mė tė mirė janė krijuar si rezultat i favoreve jo ligjore nė tendera, privatizime, diferencime fiskale, nė njė rast tė dytė, si rezultat i normave strikte komisione quhen rėndom - pas ndereve tė mėsipėrme, dhe nė rastin mė tė keq janė krijuar pas vjedhjeve tė drejtpėrdrejta nė administrim tė fondeve apo tė mirave publike apo pas gjobave, grabitjeve, shantazheve dhe kėrcėnimeve.

-Sepse i gjithi, me tė gjitha sa mė sipėr funksionon pėrmes kėtij mekanizmi qė shtrėngon deri nė asfiksi e lidh pas vetes pėrmes shatnazhit - pėr krime tė kryera gjatė ushtrimit tė detyrės, pėrmes "nderit" - tė konsumuar gjatė ushtrimit tė detyrės, pėrmes thirrjes sė gjakut, fisit, krahinės - a nuk dha dorėheqje njė ministėr pėr "shoqėri", e kujtoj si rastin mė fatlum kėtė qė mund tė ndodhė.

Ishin atje tė premten, pėr "miting madhėshtor" - thonė. Tė gjithė.

Ish Kryeministri dhe kandidat pėr t’u ribėrė, njeriu qė lidh e vė nė lėvizje nė mėnyrė perfekte gjithė "Kartelin". I rrethuar nga roje, shumė roje kaq frikė tė ketė, nga se xhanėm.

Pas tij prej tre ditėsh ish ministri hije, pa ngjyrė por njohės deri nė detaje i mekanizmit tė krimit publik me pronėn e pasurinė publike, licensat, ndėrmarrjet e naftės, konēensionet, aksionet shtetėrore. Pas tij akoma, ai tjetri i energjisė, mjeshtri i ngritjes sė klientelės, njohės i mirė i tregut dhe tenderave nė kėtė treg. Pas tij, mė tej ish zyrtari i drejtėsisė, tani avokat, njeriu qė ndėrton me kujdes imazhin antikrim prej doktori, por qė siguron suportin e krimit pėr shfaqjen politike, por edhe qė vazhdon me kėmbėngulje mbrojtjen e mė pas rekrutimin e ēdo horri nė hall nė trekėndėshin Fier, Berat, Skrapar.

Pas tyre, tre biznesmenė, dy tė ndjerė nė borxh solid pas dhėnies me prokurim tė drejtpėrdrejtė tė rrugės Berat-Bogove dhe i treti, mė nė borxh pėr njė nder bėrė vėllait polic.

Nė fund, banda e vėrtetė. Nga i pari tek i fundit, me ca mungesa objektive, vrasje, burgime, arratisje, banda e Skraparit, pėr tė cilėn nė Skrapar tė thonė se Meta i ka shėrbyer me, nga helikopterė deri tek shkresat pėr pėrfitim vizash, krimet e tė cilės nuk kanė patur kurrė lidhje me PS-nė, socialistėt, as me urrejtjen ndaj Berishės - ata qenė me Berishėn kur ishte nė pushtet - por thjeshtė me krime ordinere, vrasje, plagosje, grabitje pasurish e pronash, shantazhe etj., por dhe pėrzierje nė kompanitė piramidale, tjetėrsim pronash tė tyre, dhunim tė qytetarėve gjatė ushtrimit tė detyrės nė policinė e Berishės, trafik, kontrabandė etj.

Tė gjithė kėta nė njė hall, tė mbylljes sė dosjeve tė tyre nėn yēklėn "krime tė vjetra" deri tek punėsimi nė shtet, nė shėrbime publike edhe nėn armė por dhe nė administrim tė pronės publike!

Nė fund dhe polici i korruptuar, kokėulur qė nė mė shumė se njė rast u rrah me ta nė Skrapar, madje pėr ca kohė i pėrndoqi me hu prej andej, por qė u mbyt i ziu dhe humbi virgjėrinė mbi njė kodėr me pasaporta tė shitura goxha shtrenjtė lart e poshtė tek hallexhinj tė ndryshėm nė Berat.

Tė gjithė kėta, paraqitėn, tė premten nė Berat-Lapardha "alternativėn e re", "tė ardhmen e Beratit, dhe Shqipėrisė,", "sjellėsen e fatit, punės e mirėqėnies, sigurisė dhe luftės ndaj krimjit", "shkrirjes sė monopoleve", LSI-nė e famshme pėr tė cilėn askush nuk kishte dėgjuar.

Kur kėsaj jave njė zyrtar i BB nė Tiranė komentoi njė raport tė pėrgjithshėm pėr zhvillimet nė Shqipėri pėr periudhėn 1996-2002, u ndala tek treguesit e "zbatueshmėrisė sė ligjit" dhe "kapjes sė shtetit nga krimi". Tė pėrkeqėsuar arrinin nė 2001-2002-shin, natyrisht nuk merrnin parasysh kotėsinė e treguesve nė kėto dy zėra, tė kohės sė Berishės qė i provoi rrėnimi fare fare i shtetit nė 1996-tėn, nuk merrnin parasysh kėtė fakt - tė mosekzistencės sė shtetit nė ‘97-98-tėn nė kėtė vend, apo nuk merrnin parasysh fare rindėrtimin e autoritetit tė shtetit nė njė vend ku besimi kish humbur keq, nė rrugė qenė dhe me armė tė gjithė kriminelėt e liruar nga burgjet.

Por pavarėsisht nga kjo treguesit e 2001-2002-shit mbartnin edhe efektin e gjithė shtetėrimit primitiv e antiligjor tė Ilir Metės. E dėshmojnė qoftė edhe njė fije atė. Natyrisht, si mėnyrė qeverisje, ajo u shkėrmoq nė 2002-shin, por si alternativė politike kurrė. Ajo ėshtė prezente me tė gjithė formėn e saj dhe me tė njėjtėn njerėz qė "kapi shtetin". Ata synojnė tė zaptojnė politikėn dhe nė kėto 6 muaj tė "rikapin shtetin".

Nė tė njėjtėn mėnyrė, tė pandershme, antiligjore, tė dhunshme e euforike pėr tė vetmin qėllim: Mos humbjen e imunitetit politik pėr vete, e pas tė cilit bėhet plastelinė edhe ligji, edhe polici, edhe prokurori, edhe gjykatėsi. Mė e keqja ky rezulton imunitet edhe pėr ēdo keqbėrės tė "Kartelit", nga ish ministri, me rradhė deri tek njė edukator i thjeshtė burgu qė shkel ligjin dhe ėshtė me LSI-nė.

Kjo ėshtė lidhja pa kthim e politikės me krimin, qė rezulton e paprekur deri tani. Mbase sepse nuk ėshtė guxuar. Mbase sepse tė tjerė qė na mbikqyrin hedhin ndonjė gjė pėrpara nesh e ne merremi me tė me zjarr tė madh sikur ta kishin standard pėr t’u pėrmbushur.

Fjala bie, ėshtė folur shumė pėr rrezikun qė i kanoset zgjedhjeve nga kandidimi i biznesmenėve. Dakord ose jo! Po nga kandidimi i doganierėve tė korruptuar, tatimorėve tė korruptuar, administratorėve tė korruptuar, policėve tė korruptuar tė pėrzėnė nga shėrbimi i shtetit sipas ligjit si ndėshkim i parė, administrativ, por qė pėrbėjnė partinė dhe listėn e Metės, ka rrezik?

A ka rrezik nga biznesmenėt qė pėrbėjnė partinė dhe listėn e Ilir Metės, apo vetėm pėr PS-nė ulėrihet edhe pse s’ka asnjė tė tillė nė strukturėn e saj politike?

Nejse, gjithė sa mė sipėr ėshtė rreziku real, qė kėrcėnon nuk fiton, kėrcėnon rregullin, qetėsinė e zgjedhjeve. Aq mė tepėr kur Ilir Meta dhe njė matuf plak qė e zėvendėson thonė se e kanė gjetur rrugėn sesi tė "mbrojnė" votėn.

Nė fund tė vitit 2001 dhe nė fillim tė 2002-shit vetė PS, Nano kryesisht, nisi reagimin ndaj kėtij "karteli" qė kishte kapur shtetin. Reagimi qe i fortė, politik, ligjor dhe institucional. Pra politik - inicimi i njė iniciative politike qė solli njė vendimmarrje e cila rrėzoi Ilir Metėn dhe gjithė "kartelin" e tij. Ata ikėn nga shteti, administrimi. Njėherėsh njė mori rregullash, vendimesh e ligjesh, por dhe veprimesh konkrete administrative kryesisht pastruan zyrat e shtetit nga kjo mėnyrė qeverisje. Pastaj dhe njė seri institucionesh tė reja, sidomos ai i Deklarimit dhe Kontrollit tė Pasurive, duhej. Por kaq nuk mjaftoi duket. Politika e vjetėr nė PS mbeti kėtu atėherė, sidomos e ndikuar nga frika e pėrjetshme e mosthyerjes, mos ndarjes, mospėrēarjes. Por u zu edhe peng e numrave tė pushtetit aq sa u detyrua nė zgjidhje kompromisi. Meta u izolua atėherė nė Ministrinė e Jashtme ku zullumet nė favor tė horrave vazhduan aq sa shtypi risolli fytin e tij nė qėndėr tė vorbullės mediatike. Reagimi politik pėrmes ringritjes sė strukturave politike tė reja nė PS vijoi aq sa "karteli" u zhduk nga PS-ja. Kjo e detyroi Ilir Metėn tė kėrkonte protagonizėm tė ri politik, pėr tė treguar forcė e pėr tė mbajtur larg reagimin ligjor ndaj tij, njerėzve tė tij dhe zullumeve tė tij.

Kėtu reagimi u kėput, pėrpara imunitetit politik qė rifitoi ky njeri. Ndėrkohė qė ēėshtjet mbeten po aty dhe tė rėnda madje.

Sė pari, transparenca e financimeve tė partisė sė tij. E kam thėnė dhe njėherė, atė qė PS e PD e pėrfituan nga ligji nė 13 vjet, partia e Ilir Metės e ndėrtoi vetė, nė kohė rekord si sfidė por dhe si shenjė force. E gjitha sot vlerėsohet nė para si shpenzim dhe po ta shtrish nga Tirana nė rrethe, por dhe nė Vjenė, Berlin, Romė, Athinė, SHBA, Bruksel ku Meta udhėton edhe dy herė nė muaj shpenzimet llogariten deri nė 20 milionė lekė nė javė. Nuk ka biznes qė tė arkėtojė kaq, por kurrė njė parti politike e porsakrijuar. Meta ėshtė pyetur shumė pėr kėtė fakt, por kurrė nuk ka dhėnė qoftė edhe njė gėrmė pėrgjigje! Pse?

Nė financat e LSI punon njė vajzė qė ka drejtuar me kompetencė privatizimet nė Tiranė nė kohėn e tij, por as ajo nuk bėzon ndonjė xhevap pėr kėtė. Megjithatė, gjėrat nuk janė kaq hermetike. Fjala bie, nė Lapardha shpenzimi i kishte kaluar 5-6 milionė lekėt pėr mitingun, koncertin, importin e njerėzve dhe partiakėt vendorė qarkullonin nė formė falenderimi emrin e njė Saliu qė pėr tė qenė autokton ka shtuar "Llari-n", qė ėshtė biznesmen ndėrtimi, qė pėrdor pa kufi fondet publike tė infrastrukturės dhe qė tamam tė premten i kishte rėnė njė mur bashkė me rrugėn, nė afėrsi tė Bogovės nė aksin Berat-Bogove. Pa folur pėr rrugėn nė ē’gjendje ėshtė kthyer vetėm dy vjet pas ribėrjes. Dhe nuk kanė qenė pak lekė, por mbi 1 milion e gjysėm euro. Si ky ka plot, qė paratė publike nuk i kanė trupėzuar nė rrugė por nė LSI.

Sė dyti, transparenca e pasurive individuale e familjare. Duke nisur nga ajo e Ilir Metės. Inspektoriati i Deklarimit tė Pasurive tha muaj mė parė se deklarimi i Metave qe i parregullt. Vetėm kaq? Pse u ndal? Zotėria ka deklaruar njė shtėpi ku jeton e cila vlen pa frikė gjysėm milioni euro mos mė shumė. E pyeti kush me ē’para ėshtė bėrė? Po ai, si e justifikoi atė shpenzim? Me cilat fatura? Mė tej atė nė plazh. Akoma, nė gjithė Tiranėn flitet pėr biznese tė tij, nė shėrbime, tregti e argėtim. I verifikoi kush? Janė nė Bllok e Shallvare kėto fjalė, fare afėr Inspektoriatit.

Pas tij, tė gjithė ish ministrat duke nisur nga ai qė ka bėrė pasuri me bursėn e shkollės - siē thotė nė deklarim. Pastaj me drejtorė, qė as nuk kanė marrė mundin tė deklarojnė edhe pse e kanė detyrim ligjor, psh nga ai ish-i i "targave" nė Tiranė e duke pėrfunduar tek ish-i i varur prej tij nė Fier. Nė fund tek policėt qė e thėrrasin ende "shefi" kur janė nė prag tė burgut, e nė fund fare tek gjykatėsit nė detyrė.

Do tė duhet tė verifikohet gjithė Komiteti Qėndror i Lėvizjes - thoni. Ē’rėndėsi ka kur ėshtė detyrim ligjor!

Sė treti, lidhjet me botėn e krimit. Njė gazetar i njohur, investigativ, Artur Ēani, ka folur gjatė pėr kėtė temė nė emisionet e tij, duke nisur me "drogėn e Kukėsit" e duke pėrfunduar me vizat, referencat e tė cilave janė lėshuar nga Ministria e Jashtme kur ministėr qe Ilir Meta. Por kjo duhet bėrė pėr ēdo individ, pa pėrjashtim. Kėtu nė Tiranė, Durrės, Berat, Skrapar, Fier, Korēė. Dhe nuk ėshtė e vėshtirė tė arrish nė fund, mjafton tė kqyrėsh suitėn e tij qė e shoqėron nė rrethe.

Natyrisht, kėto janė ēėshtje tė belbėzuara por tė varrosura. Pėr shumė arsye. Por mė e rėndėsishmja edhe pėr shkak se media, nė shumicė ėshtė kliente tek ai, Ilir Meta. Pėr mė tepėr ato media qė as nuk bėjnė gazetari por u ngritėn pėr tė bėrė biznes. Mė saktė kapen biznese duke ofruar mediat e tyre si shpėrblim pėr Ilir Metėn.

Arsyeja tjetėr, lidhet me faktin qė shumė njerėz qė i dinė kėto nė PS, heshtin, hidhur, parapėlqejnė tė varrosin tė vėrtetėn pėr ta patur mirė dhe "andej", ku i dihet, tė gjithėve mund t’u duhen dhe ca vota, por jo tė gjithė mund tė kenė fat tė konkurojnė si tė zgjedhur tė PS-sė, ndaj u duhet njė oborr i pasėm pėr karrierėn. Dhe mė pak, fare pak kanė lidhur tė njėjtin interes nė tė njėjtin biznes politik, ekonomik mbase.

Duke arritur tek kėto rradhė - mbase tė ashpra mendova se analisti Bushati qė dje e ka bėrė gati shkrimin: Autogoli i PS-sė apo i Braēes. Jam i sigurt sepse e ka bėrė dhe njė herė tjetėr kėtė. Natyrisht ai i referohet faktit qė PS ka qeverisur dhe atėherė dhe Meta i tėri i PS-sė ka qenė. Unė e kam parasysh kėtė. Por mendoj se ne e kemi marrė gjithė koston pėr qeverisjen e Ilir Metės. Sidomos nė zgjedhjet e vitit 2003 tė cilat u mbajtėn pas operacionit tė pastrimit tė shtetit nga ky "kartel" qė e kapi me votat tona. Tani ėshtė koha qė ndėshkimi administrativ tė thellohet nė atė penal, dhe shqiptarėt tė ftohen nė ndėshkimin politik nė fund, nė Korrik. Pa mėdyshje dhe pa pikė hezitimi. PS e ka nisur ta bėjė tė sajėn.

Ilir Meta ka folur gjatė pėr faktin se atij i ėshtė bėrė padrejtėsi nė 2001-2002 nė PS apo mė gjerė, nė Qeveri. Por mėnyra si shfaqet sot, me njė pasuri tė madhe partiake e personale, me njerėz tė gjakut, familjes, fisit, krahinės, krushqisė, shoqėrisė, me biznesmenė qė i bėri klientė me lekėt e buxhetit tė shtetit, shėrbimet publike, pasuritė e pronat publike qė ata i pėrfituan, tregon qartė se ēdo gjė qė nisi PS atėherė qe e vėrtetė dhe e drejtė.

Dhe kur ndėrmerr njė veprim tė drejtė nuk ka kosto negative. Meritė pėr korrigjimin po. Tani, pėr atė detyrim qė ne kemi ndaj shtetit, ligjeve tė tij, nė Korrik pėr atė detyrim qė kemi ndaj njerėzve dhe shoqėrisė: Ky Kartel duhet tė shkėrmoqet fare. Pa hezitim kėtu nuk bėhet fjalė pėr Skraparin qė vetė Meta e ka keqpėrdorur deri nė palcė. Ne e dimė mirė se nuk ka Shqipėri pa Skraparin, por ka Skrapar pa Ilir Metėn.

Durres abschiedet den Investment Infrastruktur Plan für die Strasen an die Strände und Currila.

Kėshilli bashkiak ka miratuar me 25 vota pro dhe 12 kundėr, realizimin e buxhetit tė bashkisė pėr vitin 2005

Durrės, investimet, tre herė mė shumė se vitin e kaluar

Llambi Kallco

DURRĖS-Plot 14 rrugė tė rikontruktuara, sistem ndriēimi pėr qytetin dhe ndėrtimi i sa mė shumė mjediseve argėtuese. Tė gjitha kėto parashikohet tė realizohen gjatė kėtij viti nga bashkia e Durrėsit, pėrmes buxhetit tė investimeve. Kėshilli bashkiak i Durrėsit ka miratuar dje realizimin e buxhetit tė bashkisė pėr vitin 2005. Me 25 vota pro dhe 12 vota kundėr, u miratua realizimi i buxhetit tė investimeve, detajimi i buxhetit tė bashkisė, plani i tė ardhurave tė bashkisė pėr vitin 2005 etj. Miratimi i realizimit tė detajuar tė buxhetit tė bashkisė pėr vitin 2005, u karakterizua nga debate tė forta mes pėrfaqėsuesve tė opozitės, tė cilėt kėrkuan mė tepėr transparencė nė pėrdorimin e fondeve pėr investime. Por fuqia e kartonit dhe mungesa e disa kėshilltarėve tė opozitės solli dhe miratimin e realizimit tė buxhetit tė bashkisė. Prioritet i investime pėr kėtė vit do tė jetė zhvillimi urban, zhvillimi ekonomik vjetor, pėrmirėsimi cilėsor i mjedisit, kultura dhe sporti, shėrbimet sociale dhe arsimi, transporti publik etj. Nga buxheti i pėrgjithshėm i bashkisė sė Durrėsit, prej 2,1 miliardė lekė, tė ardhurat e bashkisė zėnė 1 miliardė e 160 milionė lekė ose 55% tė buxhetit. 976 milionė lekė ose 46% e buxhetit shkon pėr investime. Kėshilltarėt bashkiakė thanė se nėse nė vitin 2004, pėr investimet u vunė nė dispozicion 291 milionė lekė, kėtė vit pėr investimet do tė shkojnė 976 milionė lekė. Bashkia e Durrėsit disponon nga viti i kaluar 196 milionė e 489 mijė lekė tė pa harxhuara nga viti 2004, ndėrkohė qė pėr kėtė vit janė parashikuar qė nga taksat dhe burime tė tjera tė mblidhen 963,8 milionė lekė. Pėr studime dhe projektime do tė shkojnė 24,4 milionė lekė. Pėr kėtė vit investimet janė trefish mė tė mėdha se vitin e kaluar. Ato do tė shkojnė kryesisht nė drejtim tė rikonstruksionit tė rrugėve, ku pritet tė rehabilitohen 14 tė tilla. Kėshtu 60 milionė lekė do tė pėrdoren pėr rikonstruksionin e rrugės sė plazhit, 28 milionė pėr rrugėn Bėrryl- Currila (faza e dytė), 27 milionė pėr rrugėn Nish- Tulla e Re, 50 milionė pėr rrugėn e Spitallės, 20 milionė pėr ndriēimin dhe gjelbėrimin e trotuareve tė rrugės Muzeu i Dėshmorėve -spitali Civil i qytetit, 28,6 milionė pėr ndriēimin dhe shtrimin me pllaka tė shėtitores bregdetare, 15 milionė pėr lyerje fasadash. Pritet gjithashtu qė nė fushėn e sportit tė ndėrtohen 10 fusha tė vogla futbolli, me njė fond prej 600 mijė lekėsh, ndėrsa 2 milionė lekė do tė pėrdoren pėr rrethimin me kangjella tė stadiumit "Niko Dovana" etj.

KATEGORIA: Kronike nga rrethet

Albanian Police Seize Two Tonnes of Hashish

TIRANA, Albania -- Police say they seized two tonnes of hashish on the border with Greece on Thursday (17 March), arresting an Albanian man for allegedly trying to smuggle the goods through the checkpoint at Kakavija. A police spokesman said the arrest was the result of a lengthy investigation into a criminal network that operates in both Albania and Greece. (AFP -17/03/05)

LinkBacks (?)

1. 22.05.2012, 19:14