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Makedonische Sprache im Mitelalter

Erstellt von Monkeydonian, 17.11.2010, 09:19 Uhr · 611 Antworten · 40.008 Aufrufe

  1. #51

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    Zitat Zitat von Helo21 Beitrag anzeigen

    Das hilft dir auch nicht weiter...

  2. #52

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    36
    Das hilft dir auch nicht weiter...
    KLARO, nur das was du sagst hilft weiter und stimmt mit der Wahrheit überein

  3. #53
    Avatar von Pjetër Balsha

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    makedonier waren hellenen und haben nie slawisch gesprochen
    vielleicht seid ihr slawisierte makedonen vielleicht auch ein slawisch-makedonischer mischmasch aber es ist lächerlich zu behaupten dass makedonier slawisch gesprochen haben oder slawen ihren ursprung im balkan haben
    wie mal hier behauptet wurde

  4. #54

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    Zitat Zitat von Pjetër Malota Beitrag anzeigen
    makedonier waren hellenen und haben nie slawisch gesprochen
    vielleicht seid ihr slawisierte makedonen vielleicht auch ein slawisch-makedonischer mischmasch aber es ist lächerlich zu behaupten dass makedonier slawisch gesprochen haben oder slawen ihren ursprung im balkan haben
    wie mal hier behauptet wurde

    Aber klar doch, du machst es dir sehr einfach.

    Am Besten du fängst das Thema von Seite 1 an!

  5. #55

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    Zitat Zitat von Helo21 Beitrag anzeigen
    KLARO, nur das was du sagst hilft weiter und stimmt mit der Wahrheit überein

    Nö,

    siehe FACHBUCH für Studenten bzw. angehende Linguisten


    Es hilft nur jemanden, der sich einbildet es würde ihm helfen...wie du

  6. #56

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    Sowas nennst du FACHBUCH? Wird dieses Buch etwa in Havard UNTERRICHTET? Weißt du, es gibt auch Bücher in denen Menschen behaupten Sie wären Titanen (Scientology)....

    Sofern du keine überlieferungen aus der Antike nennen kannst spielt es keine Rolle....

    Es muss dich schon wütend machen oder? Selbst wenn euch 200 Nationen mit den Namen "MAKEDONIEN" anerkennen, der Schlüssel ist und bleibt Griechenland, solange wir es nicht machen könnten auch Vulkanier aus Vulkan kommen und euch anerkennen als Makedonier, unsere ANERKENNUNG braucht Ihr, leider werdet Ihr diese nie bekommen SORRY FREUND

  7. #57

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    Zitat Zitat von Helo21 Beitrag anzeigen
    Sowas nennst du FACHBUCH? Wird dieses Buch etwa in Havard UNTERRICHTET? Weißt du, es gibt auch Bücher in denen Menschen behaupten Sie wären Titanen (Scientology)....

    Sofern du keine überlieferungen aus der Antike nennen kannst spielt es keine Rolle....

    Es muss dich schon wütend machen oder? Selbst wenn euch 200 Nationen mit den Namen "MAKEDONIEN" anerkennen, der Schlüssel ist und bleibt Griechenland, solange wir es nicht machen könnten auch Vulkanier aus Vulkan kommen und euch anerkennen als Makedonier, unsere ANERKENNUNG braucht Ihr, leider werdet Ihr diese nie bekommen SORRY FREUND

    Das dachte ich mir schon das du keine vernünftige Diskussion führen kannst. Passiert bei euch griechen leider allgemein, wenn Sie mit Fakten konfrontiert werden die nicht in euer politisch vermitteltes Weltbild passen.


    Was ist nun, hast du alle Wissenschaftler selbst gezählt, warst du auch in Harvard um zu wissen das dieses Buch dort nicht gelehrt wird oder in der Bibliothek den Studenten zur Verfügung steht?

  8. #58

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    Stephen G.Miller ist Mitglied des Deutschen Archäologischen Instituts und unterichtet in der University of California / Abteilung ( Departmend of Classics ). Als Koriphäe der Wissenschaft in der römischen und griechischen archäologischen Geschichte, verfasste Stephen G.Miller mehrere Bücher wie unter anderem das Buch „Nemea“. Stephen G.Miller hat sich als Archäologe ,in den Konflikt um den Namen Makedonien mit einem Brief an das Achaeology Magazine gewandt. Lesen Sie folgend den Brief von Stephen G.Miller an das Archaeology Magazine.

    January 22, 2009
    Editor, Archaeology Magazine
    36-36
    33rd Street Long Island City,
    NY 11106 U.S.A.
    Dear Sir,

    I opened the January/February issue of Archaeology today and eagerly turned to “A Letter from Macedonia” only to discover that it was actually a letter from ancient Paionia – the land north of Mt. Barmous and Mt. Orbelos. Livy’s account of the creation of the Roman province of Macedonia (45.29.7 and 12) makes clear that the Paionians lived north of those mountains (which form today the geographically natural northern limits of Greece) and south of the Dardanians who were in today’s Kosovo. Strabo (7. frag 4) is even more succinct in saying that Paionia was north of Macedonia and the only connection from one to the other was (and is today) through the narrow gorge of the Axios (or Vardar) River. In other words, the land which is described by Matthew Brunwasser in his “Owning Alexander” was Paionia in antiquity.

    While it is true that those people were subdued by Philip II, father of Alexander, in 359 B.C. (Diodorus Siculus 16.4.2), they were never Macedonians and never lived in Macedonia. Indeed, Demosthenes (Olynthian 1.23) tells us that they were “enslaved” by the Macedonian Philip and clearly, therefore, not Macedonians. Isokrates (5.23) makes the same point. Likewise, for example, the Egyptians who were subdued by Alexander may have been ruled by Macedonians, including the famous Cleopatra, but they were never Macedonians themselves, and Egypt was never called Macedonia (and so far as I can tell does not seek that name today).

    Certainly, as Thucydides (2.99) tells us, the Macedonians had taken over “a narrow strip of Paionia extending along the Axios river from the interior to Pella and the sea”. One might therefore understand if the people in the modern republic centered at Skopje called themselves Paionians and claimed as theirs the land described by Thucydides.

    But why, instead, would the modern people of ancient Paionia try to call themselves Macedonians and their land Macedonia? Mr. Brunwasser (p. 55) touches on the Greek claims “that it implies ambitions over Greek territory” and he notes that “the northern province of Greece is also called Macedonia.” Leaving aside the fact that the area of that northern province of modern Greece has been called Macedonia for more than 2,500 years (see, inter alios, Herodotus 5.17; 7.128, et alibi), more recent history shows that the Greek concerns are legitimate. For example, a map produced in Skopje in 1992 (Figure 1) shows clearly the claim that Macedonia extends from there to Mt. Olympus in the south; that is, combining the ancient regions of Paionia and Macedonia into a single entity. The same claim is explicit on a pseudo-bank note of the Republic of Macedonia which shows, as one of its monuments, the White Tower of Thessalonike, in Greece (Figure 2). There are many more examples of calendars, Christmas cards, bumper-stickers, etc., that all make the same claim.

    Further, Mr. Brunwasser has reported with approval (International Herald Tribune 10/1/08) the work of the “Macedonian Institute for Strategic Research 16:9”, the name of which refers “to Acts 16:9, a verse in the New Testament in which a Macedonian man appears to the Apostle Paul begging him: ‘Come over into Macedonia, and help us.’" But where did Paul go in Macedonia? Neapolis (Kavala), Philippi, Amphipolis, Apollonia, Thessaloniki, and Veroia (Acts 16:11-17:10) all of which are in the historic Macedonia, none in Paionia. What claim is being made by an Institute based in Skopje that names itself for a trip through what was Macedonia in antiquity and what is the northern province of Greece today?

    I wonder what we would conclude if a certain large island off the southeast coast of the United States started to call itself Florida, and emblazoned its currency with images of Disney World and distributed maps showing the Greater Florida. Certainly there was no doubt of the underlying point of “Macedonia” in the mind of U.S. Secretary of State Edward Stettinius on December 26, 1944, when he wrote:

    “The Department [of State] has noted with considerable apprehension increasing propaganda rumors and semi-official statements in favor of an autonomous Macedonia, emanating principally from Bulgaria, but also from Yugoslav Partisan and other sources, with the implication that Greek territory would be included in the projected state. This government considers talk of Macedonian ”nation”, Macedonian “Fatherland”, or Macedonian “national consciousness” to be unjustified demagoguery representing no ethnic nor political reality, and sees in its present revival a possible cloak for aggressive intentions against Greece.” [Source: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii, Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec1944)]

    Mr. Brunwasser (a resident of Bulgaria), however, goes on to state, with apparent distain, that Greece claims “Alexander III of Macedon (Alexander the Great) . . . as Greek.”

    This attitude mystifies me. What is there to “claim”? Alexander’s great-great-great grandfather, Alexander I, was certified as Greek at Olympia and, in the words of the father of history “I happen to know that [the forefathers of Alexander] are Greek” (Herodotus 5.22). Alexander’s father, Philip, won several equestrian victories at Olympia and Delphi (Plutarch, Alexander 4.9; Moralia 105A), the two most Hellenic of all the sanctuaries in ancient Greece where non-Greeks were not allowed to compete. If Philip was Greek, wasn’t his son also Greek?

    When Euripides – who died and was buried in Macedonia (Thucydides apud Pal. Anth. 7.45; Pausanias 1.2.2; Diodorus Siculus 13.103) – wrote his play Archelaos in honor of the great-uncle of Alexander, did he write it in Slavic? When he wrote the Bacchai while at the court of Archelaos did he not write it in Greek even as it has survived to us? Or should we imagine that Euripides was a “Macedonian” who wrote in Slavic (at a date when that language is not attested) which was translated into Greek?

    What was the language of instruction when Aristotle taught Alexander? What language was carried by Alexander with him on his expedition to the East? Why do we have ancient inscriptions in Greek in settlements established by Alexander as far away as Afghanistan, and none in Slavic? Why did Greek become the lingua franca in Alexander’s empire if he was actually a “Macedonian”? Why was the New Testament written in Greek rather than Slavic?

    On page 57 of the so-called “Letter from Macedonia” there is a photograph of the author standing “before a bronze statue of Alexander the Great in the city of Prilep.” The statue is patently modern, but the question is whether the real historic Alexander could have read the Slavic inscription beneath his feet. Given the known historic posterity of Slavic to Greek, the answer is obvious.

    While Mr. Brunwasser’s reporting of the archaeological work in Paionia is welcome, his adoption and promotion of the modern political stance of its people about the use of the name Macedonia is not only unwelcome, it is a disservice to the readers of Archaeology who are, I imagine, interested in historic fact. But then, the decision to propagate this historical nonsense by Archaeology – a publication of the Archaeological Institute of America - is a disservice to its own reputation.

    Let it be said once more: the region of ancient Paionia was a part of the Macedonian empire. So were Ephesos and Tyre and Palestine and Memphis and Babylon and Taxila and dozens more. They may thus have become “Macedonian” temporarily, but none was ever “Macedonia”. Allow me to end this exegesis by making a suggestion to resolve the question of the modern use of the name “Macedonia.” Greece should annex Paionia – that is what Philip II did in 359 B.C. And that would appear to be acceptable to the modern residents of that area since they claim to be Greek by appropriating the name Macedonia and its most famous man. Then the modern people of this new Greek province could work on learning to speak and read and write Greek, hopefully even as well as Alexander did.

    Sincerely,

    Stephen G. Miller
    Professor Emeritus,
    University of California,
    Berkeley
    Nachrichten aus Makedonien - Makedonien – Brief des Prof. Stephen G.Miller an das Archaeology Magazine

    Ja das kann ich sogar, den als Sohn eines US-Amerikaners der Familie in den USA hat weiß ich ganz genau das eure Version der Geschichte dort so nicht unterrichtet wird.

  9. #59
    Avatar von H3llas

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    Zitat Zitat von Monkeydonian Beitrag anzeigen
    Das dachte ich mir schon das du keine vernünftige Diskussion führen kannst. Passiert bei euch griechen leider allgemein, wenn Sie mit Fakten konfrontiert werden die nicht in euer politisch vermitteltes Weltbild passen.


    Was ist nun, hast du alle Wissenschaftler selbst gezählt, warst du auch in Harvard um zu wissen das dieses Buch dort nicht gelehrt wird oder in der Bibliothek den Studenten zur Verfügung steht?
    die welt der wissenschaft und gebildeten kennen sich mit der weltgeschichte aus, und haben die quellen von alte schriften die in der antike verfasst wurde,

    und das wird vermittelt in der Weltgeschichte, die Geschichte ist schon geschrieben das die makedonen hellenen waren und alexander der große ein großer hellensicher könig war, der ein hellas gebracht hatt..

    da kann ein neues volk das grad mal 20 jahre existiert und ohne Identität ist auch nicht vieles verändern..da es etwas schwer ist eine ca. 6000 jahre alte geschichte zu verändern.

  10. #60

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    Zitat Zitat von Helo21 Beitrag anzeigen
    Nachrichten aus Makedonien - Makedonien – Brief des Prof. Stephen G.Miller an das Archaeology Magazine

    Ja das kann ich sogar, den als Sohn eines US-Amerikaners der Familie in den USA hat weiß ich ganz genau das eure Version der Geschichte dort so nicht unterrichtet wird.

    Dieser Versuch ist fehlgeschlagen, wurde auch schon in den Medien berichtet und auch berichtigt.
    Die Fakten die aufgeführt worden sind, sind Richtig, nur Lückenhaft und einseitig dargestellt.

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